Amica miała ponad 23 mln zł zysku netto w II kwartale 2020 r.

Omawiane walory:

Amica odnotowała 23,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 24,7 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji producenta sprzętu AGD rośnie w piątek rano o 3,60 proc.

Fot. fb/Amica

Zysk operacyjny wyniósł 32 mln zł wobec 31 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 594,7 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 688,8 mln zł rok wcześniej.

W I-II kw. 2020 r. spółka miała 39,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 38 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 251,2 mln zł w porównaniu z 1 332,5 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła 87,9 mln zł wobec 87,5 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA: 6,9 proc. vs 6,5 proc.

– Za pierwsze półrocze 2020 roku grupa wypracowała przychody na poziomie 1 265 mln zł, czyli 6,4 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Wzrosty sprzedaży odnotowano na rynku polskim, niemieckim i ukraińskim. Wpływ COVID-19 na wyniki sprzedażowe był widoczny od 2 połowy marca 2020 r. – czytamy w raporcie.

>> PROMOCJA! Do końca września kup abonament półroczny do Strefy Premium StockWatch.pl, a drugie pół roku otrzymasz gratis!

Na rynku polskim sprzedaż w pierwszym półroczu w ujęciu r/r wzrosła o 3 proc. Niższa sprzedaż w pierwszym kwartale została zrekompensowana ponad 11 proc. wyższą sprzedażą w drugim. Sprzedaż wyrobów własnych była o 5 proc. wyższa niż w pierwszym półroczu 2019. W pierwszym półroczu grupa widzi spadki sprzedaży w regionie zachodnim, które nastąpiły w wyniku epidemii Covid 19. Dotyczy to głównie takich rynków jak Francja i UK. Natomiast na rynku niemieckim odnotowano wzrost sprzedaży o 2 proc. Rynek wschodni to głównie spadek sprzedaży na rynku rosyjskim w drugim półroczu o 15 proc. spowodowany lockdownem. Na rynku ukraińskim przychody wyższe w pierwszym półroczu o 8 proc. Na tym rynku także przesunięcie w kierunku wyrobów własnych podniosło rentowność na sprzedaży. Na rynku południowym sprzedaż niższa w pierwszym półroczu o 19 proc. Na rynku czeskim i słowackim zanotowano wzrost o 3,4 proc. względem analogicznego okresu 2019. Utrata sprzedaży dotyczy głównie klientów na rynku rumuńskim.

– Poprawienie poziomu marży zysku na sprzedaży (+0,5 pkt proc.), wynika z poprawy rentowności towarów (zmiana portfolio we Francji i Polsce, niższe ceny zakupu, kosztów frachtu). Niższe koszty sprzedaży (5,1 mln zł) dotyczą głównie logistyki oraz serwisu. Spadek kosztów ogólnego zarządu (9,8 mln zł), to w główniej mierze efekt działań oszczędnościowych podjętych w związku z COVID-19. Złożyły się na to, niższe koszty działań marketingowych i komunikacyjnych oraz koszty administracyjne. Pozytywny wpływ wsparcia rządowego dotyczącego COVID-19 we wszystkich spółkach Grupy na poziomie 10,7 mln zł. Zysk brutto na poziomie 56,5 mln zł był wyższy niż w poprzednim roku o 7,2 proc. – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2020 r. wyniósł 68,6 mln zł wobec 63,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 3 023 mln zł w 2019 r. Kurs akcji spółki rośnie w piątek rano o 3,60 proc., a za jedne walor płacono 143,80 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT amica, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • 9 ciekawych spółek przemysłowych wg BM mBanku

    Sektor przemysłowy wciąż wraca do poziomów sprzed wybuchu epidemii COVID-19. Odbiciu sprzyjają m.in. środki w ramach tarcz antykryzysowych. BM mBanku w cyklicznym raporcie wskazało garść spółek, które lepiej niż reszta radzą sobie w trudnych warunkach.

  • Trzy wiedźmy rozstrzygną o losach WIG20. Amica i Selena FM rosną po wynikach Czwartkowy mocny zwrot WIG20 z 3,5-miesięcznych minimów nie znajduje kontynuacji. Losy piątkowej sesji rozstrzygną się w ostatniej godzinie, gdy do gry włączą się tzw. trzy wiedźmy. Do tego czasu w centrum uwagi są małe i średnie spółki.
  • Amica wypłaci 3 zł dywidendy na akcję

    Zwyczajne walne zgromadzenie Amiki podjęło uchwałę w sprawie wypłaty dywidendy w łącznej kwocie 22 575 819 zł, tj. 3 zł na akcję.

  • 20 najciekawszych dywidend do zgarnięcia jeszcze w tym sezonie

    Tak słabego sezonu dywidendowego nie pamiętają nawet najstarsi inwestorzy. Tegoroczne kalendarium wypłat jest krótkie, stawki skromne, a stopy dywidend tylko gdzieniegdzie przekraczają 5 proc. StockWatch.pl sprawdził, gdzie jeszcze w tym sezonie można załapać się na przyzwoite dywidendy.

  • Czarne konie sezonu wyników za II kwartał

    Historycznie to będzie jeden z najciekawszych sezonów raportowych od lat. Tylko nieliczne spółki z GPW pokażą pozytywne niespodzianki w sprawozdaniach. StockWatch.pl sprawdził, kto zdaniem ekspertów może okazać się czarnym koniem sezonu wyników za II kwartał.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR