Amica miała prawie 63 mln zł zysku netto w III kw. 2020 r.

Omawiane walory:

Amica odnotowała 62,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 32,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Fot. fb/Amica

Zysk operacyjny wyniósł 78,3 mln zł wobec 47,4 mln zł zysku rok wcześniej.

– W trzecim kwartale obserwowaliśmy na wielu rynkach ożywienie popytu po okresie lockdownu w marcu i kwietniu. Wraz z dużym reżimem kosztowym pozwoliło nam to wypracować wysokie dynamiki wzrostu wyników, które przekroczyły nasze wcześniejsze oczekiwania. Koniunktura rynkowa wspiera nas również w czwartym kwartale, choć oczywiście kluczowy będzie grudzień, który historycznie zawsze był okresem wzmożonej sprzedaży AGD – powiedział członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych Michał Rakowski, cytowany w komunikacie.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 859,1 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 780,1 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 102,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 70,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 133,4 mln zł w porównaniu z 2 141,1 mln zł rok wcześniej.

– Grupa Amica zanotowała w trzech kwartałach 2020 roku zbliżone w ujęciu rok do roku przychody ze sprzedaży (ponad 2,1 mld zł), co przy wzroście marży EBITDA o 1,5 pkt. proc. oznaczało wypracowanie 181,1 mln wyniku EBITDA (+21,6 proc. r/r). Jeszcze mocniej wzrosła rentowność na poziomie wyniku brutto (+1,7 pkt proc.), dzięki czemu zysk brutto zwiększył się o 39,3 proc. r/r, do 130,4 mln zł. W samym trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wzrosły o 10 proc., zysk operacyjny o 65 proc., a zysk brutto – aż o 80 proc. w ujęciu rok do roku – czytamy w komunikacie.

W Polsce sprzedaż Grupy Amica w okresie trzech kwartałów wzrosła o 6,6 proc. r/r, przy czym dynamika rośnie z kwartału na kwartał przy obserwowany wzmocnieniu kanałów internetowych. Z kolei w samym trzecim kwartale w Europie Zachodniej sprzedaż była wyższa o ponad 22 proc., co pozwoliło na odrobienie niższej sprzedaży z pierwszego półrocza. W tym regionie spadek sprzedaży wystąpił w Wlk. Brytanii (głównie kwestia dostępności towarów importowanych z Dalekiego Wschodu), podczas gdy wzrostowym rynkiem były Niemcy, a marże zwiększyły się zarówno w Niemczech, jak i we Francji. W Skandynawii sprzedaż była stabilna, natomiast przesunięty w czasie względem Zachodu lockdown w Rosji spowodował spadki sprzedaży w tym kraju, których nie zrekompensowały wzrosty na innych rynkach wschodnich. Z kolei na rynkach południowych wyższa sprzedaż w Czechach i Słowacji nie skompensowała niższej sprzedaży w Rumunii.

– Mamy bardzo bezpieczne wskaźniki, dzięki czemu jesteśmy przygotowani na ewentualne skutki kolejnych fal pandemii. Jednocześnie rozwijamy się, wykorzystujemy rynkowe szanse i budujemy pozycję rynkową. Zawirowania związane z pandemią pokazały też, jak bardzo zaangażowani i odpowiedzialni są nasi pracownicy, z czego jesteśmy dumni i za co każdemu członkowi zespołu dziękuję w imieniu zarządu – dodał Rakowski.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 101,9 mln zł wobec 87 mln zł zysku rok wcześniej.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 3 023 mln zł w 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o amica)

  • 9 ciekawych spółek przemysłowych wg BM mBanku

    Sektor przemysłowy wciąż wraca do poziomów sprzed wybuchu epidemii COVID-19. Odbiciu sprzyjają m.in. środki w ramach tarcz antykryzysowych. BM mBanku w cyklicznym raporcie wskazało garść spółek, które lepiej niż reszta radzą sobie w trudnych warunkach.

  • Trzy wiedźmy rozstrzygną o losach WIG20. Amica i Selena FM rosną po wynikach Czwartkowy mocny zwrot WIG20 z 3,5-miesięcznych minimów nie znajduje kontynuacji. Losy piątkowej sesji rozstrzygną się w ostatniej godzinie, gdy do gry włączą się tzw. trzy wiedźmy. Do tego czasu w centrum uwagi są małe i średnie spółki.
  • Amica miała ponad 23 mln zł zysku netto w II kwartale 2020 r.

    AMICA odnotowała 23,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 24,7 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji producenta sprzętu AGD rośnie w piątek rano o 3,60 proc.

  • Amica wypłaci 3 zł dywidendy na akcję

    Zwyczajne walne zgromadzenie Amiki podjęło uchwałę w sprawie wypłaty dywidendy w łącznej kwocie 22 575 819 zł, tj. 3 zł na akcję.

  • 20 najciekawszych dywidend do zgarnięcia jeszcze w tym sezonie

    Tak słabego sezonu dywidendowego nie pamiętają nawet najstarsi inwestorzy. Tegoroczne kalendarium wypłat jest krótkie, stawki skromne, a stopy dywidend tylko gdzieniegdzie przekraczają 5 proc. StockWatch.pl sprawdził, gdzie jeszcze w tym sezonie można załapać się na przyzwoite dywidendy.



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR