Amica spodziewa się pierwszych sprzedaży pod marką Fagor na przełomie I/II kw.

Omawiane walory:

Amica spodziewa się pierwszych sprzedaży asortymentu pod marką Fagor w Hiszpanii na przełomie I i II kw. bieżącego roku, poinformował CFO Michał Rakowski. Na większe przychody z marki Fagor, rzędu "pojedynczych procentów" udziału w ogóle sprzedaży grupy, liczy od 2022 r.

Amica (źródło: strona emitenta)

– Jesteśmy po rozmowach na rynku hiszpańskim, mamy pierwsze zamówienia, spodziewamy się pierwszych sprzedaży na przełomie I/II kwartału br. (…) W 2020 i 2021 r. to nie będą duże sprzedaże, dopiero w 2022 i 2023 spodziewamy się, że to będą pojedyncze procenty w ogólnej sprzedaży grupy. – powiedział Rakowski dziennikarzom.

Poinformował także, że pod marką Fagor będzie dostępny w Hiszpanii pełny asortyment grupy i podtrzymał, że w przyszłości Amica chce sprzedawać pod tą marką na innych rynkach, gdzie jest dobrze rozpoznawalna, np. we Francji czy Północnej Afryce.

We wrześniu 2019 r. Amica zawarła umowę licencyjną, nadającą jej prawo do używania znaku towarowego „Fagor” przez okres 15 lat z automatyczną prolongatą na okres kolejnych 15 lat. Opłata licencyjna będzie uzależniona od przychodów ze sprzedaży dużego sprzętu AGD i wyniesie co najmniej 1 mln euro w pierwszym roku, a następnie będzie wzrastać.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2018 r. spółka miała 2,93 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT amica, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • 5 giełdowych branż zarażonych koronabessą

    Epidemia koronawirusa to obecnie temat numer jeden. Świat żyje doniesieniami o nowych ogniskach choroby, kolejnych zgonach, odwoływanych imprezach, kontrolach na granicach czy zamkniętych zakładach produkcyjnych. To wszystko elektryzuje także inwestorów, bo każde takie zdarzenie ma realny wpływ na gospodarkę i wyniki spółek.

  • Prognozy wyników za IV kwartał DM mBanku

    Sezon publikacji wyników za IV kwartał i cały 2019 r. powoli się rozkręca. DM mBanku w cyklicznym opracowaniu sprawdził, jak końcówka minionego roku wypadła w poszczególnych branżach oraz gdzie szukać spółek, które mogą sprawić niespodziankę.

  • Prognozy wyników za III kwartał wg DM mBanku

    Rozpoczęty właśnie sezon wyników będzie pierwszym naprawdę trudnym testem dla spółek notowanych na GPW. DM mBanku w cyklicznym opracowaniu sprawdził, jak miniony kwartał wypadł w poszczególnych branżach oraz gdzie szukać spółek, które mogą sprawić niespodziankę.

  • 13 najhojniejszych propozycji dywidendowych marca

    Przymiarki do tegorocznego sezonu dywidendowego trwają w najlepsze. Tylko w marcu konkretne propozycje przedstawiło blisko 40 spółek z GPW, a kolejnych kilkanaście zasygnalizowało zamiar ogłoszenia rekomendacji w najbliższych tygodniach. Wśród nich jest aż 13, gdzie stopa dywidendy przekracza 5 proc.

  • Amica rozważa powrót na rynek amerykański

    AMICA zastanawia się nad powrotem na rynek amerykański, poinformował prezes Jacek Rutkowski. Zastrzegł jednak, że byłby to proces długotrwały i dopiero będzie analizowany.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR