osdshnln
PARTNER SERWISU
lncduddd

Amica widzi lekką poprawę na rynku polskim, na zdecydowanej większości pozostałych – nie

Omawiane walory:

Amica, która po III kw. br. odnotowała wzrost sprzedaży na rynku polskim o 9 proc. r/r, wiąże ten fakt m.in. z poprawą sytuacji na rynku. Poza Polską spółka odnotowała wzrost sprzedaży tylko w Azji Środkowej (część segmentu Wschód), poinformował wiceprezes Michał Rakowski.

amica, akcje, handel, wyniki,

Fot. fb/Amica

– W Polsce od początku roku udaje nam się nieznaczenie polepszać sytuację w stosunku do konkurencji. [Wzrost sprzedaży] to więc zasługa częściowo naszych zespołów sprzedażowych, ale nie obyło by się bez pozytywnych wskaźników makro, które na rynku polskim są notowane – powiedział Rakowski podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że gdyby podobne trendy pojawiły się na pozostałych rynkach, spółka będzie gotowa na odpowiedź sprzedażową.

– Liczę i chciałbym, żeby w 2025 r. również inne rynki wykazywały tendencje pozytywne – dodał.

W komentarzu do wyników za III kw. spółka podała, że w okresie pierwszych 9 miesięcy br. zanotowała 1,9 mld zł przychodów ze sprzedaży (-11 proc. r/r, -228 mln zł), co odzwierciedliło spadek popytu na AGD w Europie. Choć sprzedaż urządzeń w Polsce, na rodzimym i biznesowo najważniejszym rynku dla Grupy Amica, wzrosła o ponad 9 proc. r/r (+49 mln zł), nie pokryła spadków na przeżywających głębszą dekoniunkturę innych rynkach.

Według segmentów geograficznych, zmiana r/r była następująca: Zachód (-14 proc.), Polska (+9 proc.), Wschód (-28 proc.), Północ (-23 proc.), Południe (-20 proc.).

Pomimo pozytywnych efektów podjętych działań optymalizacyjnych, Grupa Amica wypracowała niższy o 29 proc. r/r wynik EBITDA (68,7 mln zł), a także zanotowała spadek zysku operacyjnego o ponad połowę (do 24,7 mln zł), co przyczyniło się do zejścia zysku brutto i netto nieznacznie w strefę ujemną.

– Wykonaliśmy pracę nad kapitałem obrotowym i strukturą bilansu, dzięki czemu mamy wciąż bezpieczne wskaźniki i zdrowy bilans, przykładowo dług netto do EBITDA na koniec września był znacznie poniżej poziomu wynikającego ze zobowiązań finansowych z instytucjami finansowymi, a stan gotówki i jej ekwiwalentów przekraczał 106 mln zł. Mamy jasny plan, jak powrócić do generowania satysfakcjonujących zysków i wzrostów sprzedaży nawet przy niesprzyjającym otoczeniu. Upubliczniliśmy pod koniec września ogólne założenia długoterminowej strategii ‚Back to Profitability’, której plany operacyjne w każdym obszarze konsekwentnie już realizujemy – powiedział Rakowski, cytowany w komunikacie.

Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miała 2,84 mld zł skonsolidowanych przychodów.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat