nzwvrhqn
Advertisement
PARTNER SERWISU
ztgqzmhz

XTB: Koszty marketingu wz. z celami zwiększania bazy klientów wzrosną o 80 proc. r/r w 2025 r.

Omawiane walory:

XTB zakłada, że łączne koszty działalności operacyjnej mogą w tym roku kształtować się na poziomie wyższym nawet o ok. 40 proc. r/r, a koszty marketingu mogą wzrosnąć o ok. 80 proc. r/r w związku z planami pozyskiwania najmniej 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie, poinformował członek zarządu ds. finansowych XTB Paweł Szejko.

xtb, akcje, koszty marketing, wyniki,

XTB: Koszty marketingu wz. z celami zwiększania bazy klientów wzrosną o 80 proc. r/r w 2025 r. (Fot. Spółka)

– Koszty działalności operacyjnej w 2024 wyniosły 883 mln zł, były o 27 proc. wyższe r/r, głównie w efekcie wzrostu kosztów marketingu o 29 proc. r/r, co przełożyło się na pozyskanie rekordowej liczby nowych klientów (niemal 0,5 mln, wzrost o 60 proc. r/r). Priorytetem jest dalsza rozbudowa bazy klienckiej i budowa marki globalnej. Oceniamy, że w 2025 łączne koszty działalności operacyjnej mogą kształtować się na poziomie wyższym nawet o ok. 40 proc. r/r, a koszty marketingu mogą wzrosnąć o ok. 80 proc. r/r – powiedział Szejko podczas wideokonferencji.

– Jednocześnie zakładamy, że średni koszt pozyskania klienta powinien pozostać na poziomie porównywalnym jaki widzieliśmy w ostatnich latach. Wraz ze wzrostem kosztów marketingu, jako zarząd podnieśliśmy znacznie nasze ambicje co do liczby pozyskiwanych klientów. Plan minimum na ten rok zakłada pozyskanie co najmniej 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie (wobec 65-90 tys. rok wcześniej) – dodał.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, mapa rynku, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

Wcześniej XTB podało, że w 2024 r. wypracowało rekordowy poziom przychodów wynoszący 1 873,4 mln zł (wzrost o 15,8 proc. r/r). Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom była konsekwentnie powiększana liczba aktywnych klientów (wzrost o 61,2 proc. r/r), połączona z ich dużą aktywnością transakcyjną wyrażoną m.in. w liczbie zawartych kontraktów CFD w lotach (spadek o 7,5 proc. r/r) oraz wzrost rentowności lota do poziomu 299 zł (2023 r.: 239 zł).

W 2024 r. XTB pozyskało 498,4 tys. nowych klientów (+59,8 proc. r/r), czyli znacząco powyżej kwartalnego celu zakładającego przyrost o 65-90 tys. klientów. Na koniec 2024 roku z platformy inwestycyjnej i aplikacji mobilnej XTB korzystało łącznie 1,36 mln klientów w porównaniu z 897 tys. na koniec 2023 roku. Z kolei w dniach 1-29 stycznia 2025 r. do grona klientów XTB dołączyło kolejne 70,7 tys. nowych inwestorów. Skokowo wzrosła również liczba aktywnych klientów, osiągając rekordowy poziom 658,5 tys. na koniec 2024 r. w porównaniu z 408,5 tys. rok wcześniej. W 2025 r. celem zarządu jest pozyskiwanie średnio 150-210 tys. nowych klientów kwartalnie.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • Analiza XTB: Wojna i pokój

    Analiza wyników XTB pokazuje, że spółka kontynuuje strategię dynamicznego rozwoju na rynkach zagranicznych, wzmacnia bazę klientów i inwestuje w technologię, ale stoi też wobec wyzwań związanych z normalizacją aktywności rynkowej i rosnącą konkurencją w sektorze fintech.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.

  • XTB liczy na szybsze uruchomienie usług krypto poza Polską. Czeka na licencję MiCA na Cyprze

    XTB spodziewa się uzyskać licencję MiCA na Cyprze w ciągu kilku miesięcy i rozważa szybsze wdrożenie usług krypto w innych spółkach zależnych. W Polsce wdrożenie oferty może zostać opóźnione przez brak lokalnych regulacji – poinformował członek zarządu Filip Kaczmarzyk.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat