
(Źródło: Spółka)
Przychody segmentu free-to-play wzrosły w lutym, rdr., o 44 proc., do 4,1 mln zł. Przychody ze sprzedaży gier w formule premium (w tym gier HOPA) wyniosły w minionym miesiącu 1 mln zł, wobec niespełna 1,2 mln zł rok wcześniej, na co wpływ miał m.in. brak premier konsolowych wersji gier HOPA w minionym miesiącu. Od początku roku przychody Artifex Mundi wzrosły o 29 proc., do 9,7 mln zł, przy 56 proc. wzroście przychodów segmentu free-to-play, do 7,6 mln zł.
Aplikacja Unsolved, umożliwiającej graczom dostęp (w formule free-to-play) do części z najlepszych gier HOPA z portfela spółki, w lutym odnotowała 33 proc. wzrost średniego dziennego przychodu (w porównaniu ze styczniem br.). W efekcie Unsolved w najkrótszym miesiącu roku ustanowił nowy miesięczny rekord sprzedaży, wynoszący 3,9 mln zł, o 21 proc. wyższy od styczniowego rezultatu. Wzrost przychodów aplikacji został osiągnięty przy wyższych o 9 proc. wydatkach na akwizycje graczy (2,4 mln zł). W efekcie przychód z komercjalizacji aplikacji pomniejszony o koszty marketingu wzrósł w lutym, miesiąc do miesiąca, o połowę, do rekordowych 1,5 mln zł.
– Wzrost przychodów Unsolved jest wynikiem systematycznej poprawy KPI aplikacji, umożliwiającej, przy sprzyjającym otoczeniu rynkowym, dynamiczny wzrost inwestycji w akwizycję graczy przy zachowaniu na niezmiennym poziomie oczekiwanych stóp zwrotu z pozyskanych użytkowników. Liczymy, że realizacja tegorocznego planu rozwoju aplikacji pozwoli na dalszy wzrost popularności Unsolved w kolejnych miesiącach i konsekwentny wzrost wypracowywanego zysku – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.
Artifex Mundi to wiodący wydawca oraz producent gier, obecny na rynku od 2007 r. Do tej pory spółka wprowadziła do sprzedaży ponad 90 gier, dostępnych zarówno na urządzeniach mobilnych, konsolach, jak i komputerach. Artifex Mundi jest jednym z globalnych liderów w segmencie gier typu HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).