
DM BDM obniżył rekomendację dla akcji Artifex Mundi
Na starcie 2024 r. Artifex Mundi zdecydowanie zwiększył budżety marketingowe, co ponownie pozwoliło wrócić „Unsolved” na dynamiczną ścieżkę wzrostów, jak i w całym 1Q’24 wypracować rekordowy wynik na poziomie skoryg. EBIT równy 8,3 mln zł (+84 proc. r/r). Jednak najnowsze dane dotyczące monetyzacji tej aplikacji schłodziły optymizm analityka DM BDM co do ścieżki wynikowej w 2024 r. Jak zaznacza, od kwietnia widać sporą anomalię dotyczącą kosztu pozyskiwania użytkowników, którego znaczący wzrost może być efektem wzmożonych działań konkurencji (większa liczba premier, podnoszenie wydatków na UA), jak i agresywnego marketingu ze strony nowej platformy sprzedażowej Temu. Wywindowane CPIs wymusiły na spółce ograniczenie wydatków na akwizycję, co przełożyło się na spadek przychodów z „Unsolved”.
– Obserwując aktualne dane liczymy się z kontynuacją tego trendu na przestrzeni maja. Mając na uwadze sezonowość, jak i przyjmując normalizację sytuacji na rynku, spodziewamy się, że walka o powrót do wzrostów będzie prawdopodobnie możliwa dopiero w okolicach września-października. Jednocześnie pragniemy podkreślić, iż obecna sytuacja nie oznacza, że potencjał do dalszych wzrostów „Unsolved” się wyczerpuje. Najważniejszą zmianą planowaną do wdrożenia pod koniec 2024 r. jest metagra, która odegra kluczową rolę przy monetyzacji tego produktu w kolejnych latach. Implikacja tego rozwiązania powinna zapewnić wzrost LTV aplikacji o ponad 100 proc. Pragniemy zauważyć, iż poprawa LTV w 2023 r. o ok. 80 proc. pozwoliła „Unsolved” na ponad 3x zwiększenie przychodów r/r. W całym 2024 r. zakładamy, że Artifex będzie w stanie wypracować 39,2 mln zł adj. EBITDA (+34 proc. r/r) oraz 30,3 mln zł adj. zysku netto (+19 proc. r/r). Natomiast liczymy, że 2025 r. za sprawą metagry przyniesie znaczącą progresję adj. EBITDA i adj. zysku netto do odpowiednio 49,6 mln zł/ 33,9 mln zł (+27 proc./+12 proc.) – czytamy w raporcie przygotowanym przez Krzysztofa Tkocza, analityka DM BDM.
Krzysztof Tkocz podkreśla, iż obecna sytuacja nie oznacza, że potencjał do dalszych wzrostów „Unsolved” się wyczerpuje. Najważniejszą zmianą, która zostanie wdrożona pod koniec 2024 r., a która będzie miała znaczący wpływ na wyniki kolejnych lat jest metagra. Jej potencjał do zwiększenia LTV przekracza 100 proc. Ekspert zauważa, iż poprawa LTV w 2023 r. o 80 proc. pozwoliła aplikacji na ponad 3x zwiększenie przychodów.
– W naszych prognozach zakładamy, że Artifex będzie w stanie w tym roku wypracować 101,9 mln zł przychodów (+24 proc. r/r), 39,2 mln zł adj. EBITDA (+34 proc. r/r) oraz 30,3 mln zł adj. zysku netto (+19 proc. r/r). W 2025 r. natomiast za sprawą wspomnianej metagry, oczekujemy progresji adj. EBITDA i adj. zysku netto do odpowiednio 49,6 mln zł/ 33,9 mln zł (+27 proc./+12 proc.) – czytamy w raporcie.
Analityk zauważa, że obszarem wciąż niezagospodarowanym przez spółkę jest własna platforma sprzedażowa obniżająca koszty prowizji. Dla porównania w przypadku Huuuge i Ten Square Games własny sklep odpowiada za 9-10 proc. płatności tych podmiotów. Ekspert nie uwzględnia go aktualnie w modelu. Zaznacza jednak, iż może mieć on istotny wpływ na wyniki spółki w przyszłości.
Debiut nowej gry RPG cały czas pozostaje obszarem potencjalnego ryzyka jak i potencjalnym źródłem nowego kanału przychodów. Na koniec 4Q’23 spółka miała aktywowanych 18,9 mln zł kosztów na bilansie związanych z tym projektem. Aktualny harmonogram gry zakłada kolejną rundę testów z graczami w okolicach połowy roku. Przy założeniu pozytywnej weryfikacji projektu, reveal gry oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24. Analityk podtrzymuje zakładaną premierę w 2025 r.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Raport analityczny dla Artifex Mundi powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 4.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.