
Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio. (Fot. mat. prasowe)
Po siedmiu miesiącach od złożenia prospektu Big Cheese Studio dostało zielone światło od KNF. Spółka z grupy PlayWay 14 października opublikuje prospekt i ruszy z ofertą publiczną. Z emisji akcji studio chce pozyskać środki na rozbudowę zespołu i produkcję trzech autorskich gier.
– Zatwierdzenie prospektu to dla nas bardzo pozytywna wiadomość, która stanowczo przybliża nas do dołączenia do grona spółek notowanych na rynku głównym GPW. W ciągu najbliższych dni rozpocznie się Oferta Publiczna. Pozyskany w ramach jej kapitał planujemy przeznaczyć na rozbudowę zespołu i produkcję naszych trzech projektów, których wydanie planujemy do 2023 roku. Mam tutaj na myśli B17 Squadron, Pizza Empire oraz jeden niezapowiedziany tytuł, o którym więcej będziemy mogli powiedzieć już niebawem – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Prezes Big Cheese Studio dodał, że spodziewa się pierwszego dnia notowań akcji jeszcze w tym roku.
Rolę firmy inwestycyjnej w procesie pełni Dom Maklerski BOŚ SA. Proces upublicznienia spółki wspiera kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k. Szczegóły oferty spółka przedstawi 14 października.
Twórcy Cooking Simulator
Big Cheese Studio znane jest przede wszystkim za sprawą Cooking Simulatora. Gra trafiła na rynek 6 czerwca 2019 roku i zebrała dobre oceny (powyżej 83 proc. na Steam). Cooking Simulator jest jedną z najpopularniejszych gier o gotowaniu na świecie. W 2020 roku produkcja została udostępniona w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch i Xbox One. Obecnie wolumen podstawowej wersji tytułu przekroczył 700 tys. sprzedaży, a wraz z dodatkami 1,1 mln.
Gra jest regularnie rozwijana poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Do tej pory zostało wydanych 9 dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz 3 płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza. Dzięki systematycznie wydawanym aktualizacjom do Cooking Simulator, gra posiada duże grono aktywnych graczy, obecnie liczba fanów na platformie Discord przekroczyła 10 tys. osób.
– Gra Cooking Simulator jest evergreenem. Pomimo ponad dwóch lat na rynku wyniki spółki wciąż rosną, a ostatni debiut z końca lipca wersji na platformę VR jest najlepszym debiutem oraz najlepiej sprzedającą się grą VR w grupie PlayWay – komentuje prezes zarządu Big Cheese Studio.
Spółka Big Cheese Studio planuje produkować i wydawać gry, które będzie cross promowała z Cooking Symulatorem, jednocześnie wychodząc poza same ramy gotowania. Strategia firmy zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Obecnie studio pracuje nad 3 grami własnymi.