rmsbmech
Advertisement
PARTNER SERWISU
ggpfmdsn

BoomBit miał 2,84 mln zł zysku netto, 8,18 mln zł EBITDA w I kw. 2021 r.

Omawiane walory:

BoomBit odnotował 2,84 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 6,37 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Wynik netto ogółem to 3,88 mln zł wobec 6,36 mln zł rok wcześniej. Kurs akcji spółki spada w czwartek rano o blisko 4 proc.

Boombit, wyniki,strata,gry

Marcin Olejarz, prezes Boombit.

Zysk operacyjny wyniósł 4,97 mln zł wobec 7,81 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 8,18 mln zł wobec 10,41 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług sięgnęły 42,89 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 37,79 mln zł rok wcześniej.

– Osiągnęliśmy rekordowy poziom przychodów z gier w pierwszym kwartale 2021 roku i przekroczyliśmy próg 900 milionów pobrań naszych gier. Najważniejsze wydarzenia tego okresu, o których należy wspomnieć, to konsekwentny rozwój naszego portfolio gier hyper-casual oraz sukces ‚Shoe Race’. Uruchomiona w marcu 2021 roku w ramach naszej działalności wydawniczej gra stała się światowym hitem. Pod koniec marca wydaliśmy również ‚Hunt Royale’, nową grę mid-core, z bardzo zadowalającymi wynikami – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

>> Skorzystaj z promocji dla czytelników portalu, dzięki której nie poniesiesz opłaty za niskie wpłaty w Finax >> Oferta ważna tylko do końca maja!

W I kw. 2021 r. BoomBit osiągnął 43,5 mln zł przychodów z gier (w tym przychody z fazy soft launch, które zgodnie z polityką rachunkowości grupy są kapitalizowane jako nakłady na prace rozwojowe). Większość przychodów (35,1 mln zł) pochodzi z gier hyper-casual (wzrost o 33 proc. kw/kw).

W I kwartale 2021 r. Grupa BoomBit miała też rekordowy poziom inwestycji w user acquisition (23,5 mln zł) przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności.

– Łączna liczba pobrań gier wyniosła 43,5 mln, a od początku działalności przekroczyła próg 900 mln pobrań. Grupa zmierza w kierunku 1 mld pobrań, co może nastąpić jeszcze w tym roku – czytamy dalej.

Od początku roku grupa wydała łącznie 10 gier na platformy iOS i Android, w tym 8 tytułów hyper-casual (m.in. „Shoe Race”, „Make It Fly” i „SuperHero Race”), 2 mid-core („Hunt Royale” i „Idle Inventor – Factory Tycoon”) oraz 8 gier w modelu premium na platformę Nintendo Switch, wymienia Boombit.

Grupa BoomBit rozwija działalność wydawniczą – BoomHits, która ma stać się istotną częścią wyników grupy w przyszłości. Dzięki udanej premierze „Shoe Race”, BoomHits zaczyna mieć coraz większy wpływ na wyniki 2021 roku. BoomHits jest odpowiedzialny za współpracę z twórcami gier Hyper-Casual z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Rosji, Ukrainy, Korei Południowej, Turcji i Indii, wskazano w materiale.

– Gry mobilne to już ok. 50 proc. wszystkich gier, a segment hyper-casual rozwija się w szybszym tempie niż wszystkie inne rodzaje gier. Naszym celem jest dalszy rozwój hyper-casual, mamy mocne portfolio gier z tego gatunku i chcemy, aby były one zyskowne przez długi czas. Pracujemy też nad grami mid-core, czego przykładem jest ‚Hunt Royale’, jedna z naszych najnowszych premier, która ma dobre KPI i do tej pory ponad milion pobrań. Cieszy mnie również, jak rozwija się nasz dział wydawniczy BoomHits i wierzymy, że będzie to znacząca część naszych przyszłych przychodów. Oprócz działalności wydawniczej współpracujemy z deweloperami w formie joint ventures. Wspólnie z TapNice zrobiliśmy ‚Slingshot Stunt Driver’, który pobrano ponad 20 milionów razy, oraz ‚Make It Fly’, który zajął 5. miejsce w rankingu w USA w sklepie Google Play. Kolejne JV, którym możemy się pochwalić to ADC Games, z którym właśnie wydaliśmy nowy obiecujący tytuł – zakończył wiceprezes Hannibal Soares.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 1,7 mln zł wobec 5,48 mln zł zysku rok wcześniej.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat