
BoomBit obserwuje spowolnienie gamingu, które premiuje silne podmioty
– Ośmioprocentowy roczny wzrost branży to w naszej ocenie optymistyczne prognozy. Zdaniem Newzoo, w okresie najbliższych 3 lat powinniśmy spodziewać się wzrostu wielkości rynku gier mobilnych o ok. 12 proc., czyli ok. 4 proc. rocznie – powiedział ISBtech Pertkiewicz.
Firma doradcza Savills podała wcześniej, że przychody firm gamingowych w Europie będą rosły w najbliższych pięciu latach w tempie 8 proc. rocznie. Wysoka dynamika wzrostu ma być związana z rosnącym gronem klientów, wdrażaniem technologii cyfrowych, inwestycjami firm oraz konkurencyjnymi warunkami do rozwoju. Według prognoz ekspertów Savills, rozwój tej branży przełoży się również na wzrost zapotrzebowania na powierzchnie biurowe.
– Po dynamicznym rozwoju w poprzednich latach, obecnie rynek gamingowy przechodzi spowolnienie, na który składają się dwa główne czynniki, czyli zakończenie okresu pandemicznego i wynikająca z tego zmiana zachowania graczy, którzy rzadziej grają teraz w tygodniu oraz pogorszenie sytuacji na rynku reklamy mobilnej, co związane jest z ograniczaniem budżetów marketingowych przez e-commerce – dodał członek zarządu.
W rezultacie firmy gamingowe, które dopiero weszły na rynek lub nie osiągnęły jeszcze progu rentowności, mogą mieć problemy z pozyskaniem finansowania dla swojej działalności, wskazał.
– W obszarze, w którym funkcjonujemy widzimy, że wielu wydawców wycofuje się z finansowania nowych projektów oraz studiów deweloperskich. Dla nas, jako dużego wydawcy gier z solidną poduszką finansową, oznacza to, że paradoksalnie otoczenie jest dla nas korzystne. Chcemy i możemy finansować produkcję, wydawać nowe gry, a status spółki giełdowej sprawia, że jesteśmy wiarygodnym partnerem – podsumował Pertkiewicz.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.