
Fot. Pexels
Oprócz podstawowych obszarów swojej działalności (produkcja wewnętrzna i publishing, nowe joint ventures) BoomBit planuje w tym roku rozwijać segment gier play-and-earn z wykorzystaniem technologii Blockchain w swojej innowacyjnej platformie BoomLand.
– Pierwszą grą będzie ‚Hunters On-Chain’, która bazuje na niezwykle popularnej grze BoomBit pt. ‚Hunt Royale’. […] Planujemy przeprowadzić miękką premierę przed końcem drugiego kwartału, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. A przewidywany termin globalnej premiery to około III kwartału tego roku – powiedział wiceprezes Hannibal Soares podczas wideokonferencji prasowej.
Prezes BoombBit Marcin Olejarz zapowiedział także, że najlepiej zarabiająca gra spółki „Hunt Royale” wciąż będzie rozwijana.
– Będziemy nadal dążyć do rozwoju tej gry, z miesiąca na miesiąc mamy coraz więcej użytkowników. Jesteśmy w stanie skalować tę grę i moglibyśmy ją skalować mocniej. W pewnym momencie możemy wydać sporo więcej na pozyskiwanie graczy – powiedział Olejarz.
Niestety nie ma źródła, ale na konferencji BoomBit pojawił się ciekawy slajd dot. prognoz rozwoju rynku gier#gamedev pic.twitter.com/Ciq4ruFAaS
— Daniel Paćkowski (@DPackowski) May 30, 2022
Zapytany o wyniki za maj (w kwietniu grupa odnotowała wzrost przychodów z gier o 24,3 proc. r/r), prezes odpowiedział: „Nie mogę podać szczegółów, ale jesteśmy zadowoleni z wyników maja”.
Według niego spodziewane spowolnienie gospodarcze nie powinno przełożyć się na przychody BoomBit.
– Z naszej perspektywy gry są najtańszą formą rozrywki i konsumenci prędzej ograniczą wyjścia do restauracji czy do kina niż wydatki w grach. Z drugiej strony, w przypadku ok. 80 proc. gier 80-90 proc. przychodów generujemy z reklam innych gier, czyli to nie są budżety reklamowe jakichś dużych marek samochodów etc. Tak więc nie sądzę, żeby to [spowolnienie] miało jakiś większy wpływ na nasze przychody – wskazał Olejarz.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.