Marzec nie był wymarzonym miesiącem dla liderów segmentu modowego. Grupa CCC zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost przychodów w ujęciu r/r o 7,6 proc. do 200,8 mln zł. Sama sprzedaż detaliczna powiększyła się o 6 proc. do 193,8 mln zł. Narastająco od początku roku dynamika ogólnych przychodów sięga 19 proc. do 428 mln zł. W detalu mamy wzrost o 19,2 proc. do 411,4 mln zł. Przy wynikach marcowych należy zauważyć wysoką bazę z zeszłego roku. Wpływ na to miała dobra pogoda, która z kolei w tym roku okazała się bardzo zmienna, obniżając liczbę klientów odwiedzających galerie handlowe.
W podobnym tempie rosły marcowe przychody LPP. Wzrost w skali roku wyniósł 6 proc. do 377 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 57 proc. i była o ok. 6 punktów procentowych niższa od marży zrealizowanej w marcu roku poprzedniego. W okresie styczeń–marzec 2015 r. przychody grupy wyniosły 1.003 mln zł i były wyższe o 6 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast powierzchnia handlowa sklepów na koniec marca wyniosła ok. 747 tys. m kw. i była większa o 23 proc.
– O ile na relatywnie słabe dane przychodowe (dodatnia jednocyfrowa dynamika) rynek był przygotowany, to zaskoczeniem jest skokowa erozja marży brutto ze sprzedaży. Kolejne miesiące będą weryfikacją marcowej statystyki. – ocenia Sobiesław Kozłowski, analityk Raiffeisen Brokers.

Źródło: Raiffeisen Brokers
Środowa reakcja rynku na wyniki sprzedażowe obu spółek była wymowna. Obie potaniały, ale mocniej CCC, tracąc ponad 4 proc. Jednak wcześniej notowania spółki imponowały siłą. Od początku roku zyskały 37 proc. Niedawno analitycy Raiffeisena podtrzymali rekomendacje kupuj dla CCC i podnieśli cenę docelową ze 182 zł do 210 zł. Broker ocenia, że przed CCC dobre perspektywy. Prognozuje wzrost zysku EBIT w tym roku do 312 mln zł z 247 mln zł w 2013 r., a w 2016 r. do 394 mln zł.
Natomiast notowania LPP walczą z przeceną od dłuższego czasu. W tym roku straciły na wartości 4 proc., a w skali ostatniego roku 21 proc. Akcje zaczęły tracić dawny animusz w związku z pogorszeniem się wyników na skutek ekspozycji na dotknięte kryzysem rynki rosyjski i ukraiński. Ostatnie rekomendacje biur maklerskich dla LPP są mało optymistyczne.