Znamy już wyniki sprzedażowe giełdowych liderów branży modowej za październik. Ubiegły miesiąc z racji ochłodzenia i pogorszenia pogody to zazwyczaj okres żniw dla producentów i dystrybutorów obuwia. W tym biznesie prym wiedzie giełdowe CCC. Według najnowszego raportu, październik w wykonaniu tej spółki przyniósł 10,2-proc. poprawę przychodów, czyli 248,9 mln zł. Oceniając ten wynik trzeba mieć na uwadze 20-proc. tempo wzrostu powierzchni handlowej CCC. Dwucyfrowa dynamika sprzedaży nie była taka pewna. W tym roku ciepła pogoda nie zachęca klientów do zakupu kolekcji jesienno-zimowych. Widać to było już we wrześniu, kiedy sprzedaż CCC spadła w ujęciu r/r o 14,4 proc. Narastająco od początku roku przychody obuwniczej grupy wzrosły o 22,8 proc. do 1,579 mld zł. W podobnym tempie rosły przychody ze sprzedaży detalicznej, z których spółka uzyskała ponad 1,5 mld zł.>> Pełny obraz wyników CCC za ubiegły kwartał poznamy już w czwartek
– Wynik październikowej sprzedaży oceniamy jako umiarkowany. Z jednej strony dynamika październikowa na +10 proc. jest wyraźnie lepsza od września (-14 proc.), choć słabsza od przyrostu sprzedaży od początku br. (+22,8 proc.). Rynek oczekiwał słabego wyniku ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne (ciepły październik). – powiedział Sobiesław Kozłowski z Raiffeisen Brokers.

Źródło: Raiffeisen Brokers
Progres w dynamice sprzedaży widać także w LPP. Odzieżowa grupa po 3-proc. wzroście we wrześniu, w październiku zanotowała już 20-proc. poprawę, notując 463 mln zł przychodów. W tym okresie wzrost powierzchni handlowej sięgał około 30 proc. Spółka podała, że szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 62 proc. i była na poziomie zbliżonym do marży zrealizowanej w październiku roku poprzedniego. Wartość przychodów ze sprzedaży w okresie styczeń-październik 2014 r. wyniosła około 3,823 mld zł, co oznacza wzrost o 18 proc. r/r.
– Wynik za październik jest lepszy od dynamiki za styczeń-październik br. Wg naszych szacunków sprzedaż na powierzchni porównywalnej (LFL) nadal ma dynamikę ujemną. Nadal czynnikiem ryzyka jest konflikt rosyjsko-ukraioski. – zaznaczył Sobiesław Kozłowski.

Źródło: Raiffeisen Brokers
Akcje LPP na ostatnich sesjach walczą o wejście na nowe szczyty. Jednak ostatnie rekomendacje nie ułatwiają oceny atrakcyjności walorów. Zalecenie sprzedaj wystawił ostatnio DM BOŚ, wyznaczając cenę docelową na 8.055 zł. Natomiast Raiffeisen Centrobank podtrzymał zalecenie kupuj i oszacował wartość jednej akcji LPP na 11.500 zł. Z kolei akcje CCC od kilku tygodni poruszają się w trendzie bocznym. Analitycy DM BOŚ w swoim ostatnim raporcie obniżyli rekomendację z kupuj do trzymaj, a cenę docelową utrzymali na poziomie 135,40 zł.>> LPP opublikuje wyniki za III kwartał już w najbliższy piątek