W październiku liderzy rynku modowego utrzymali dwucyfrowe dynamiki sprzedaży. W CCC przychody skoczyły o 47,2 proc. w ujęciu r/r do 460 mln zł. Dynamika w sprzedaży detalicznej, w sklepach stacjonarnych sięgnęła 36,5 proc., co pozwoliło wypracować 402 mln zł. Narastająco po pierwszych dziesięciu miesiącach uzyskany wynik to 2,158 mld zł – wzrost o 22,2 proc. Ogólne przychody w tym okresie powiększyły się o 35,1 proc. do 2,519 mld zł.
Rekordowo wysoka sprzedaż w październiku ma swoje źródło w ochłodzeniu, które wspiera zainteresowanie kolekcjami jesienno-zimowymi oraz pięciu weekendach handlowych w październiku. W handlu sobota i niedziela to czas największych zakupów. Analitycy szacują, że w branży modowej około 40 proc. tygodniowych przychodów realizowanych jest właśnie w weekendy.
– Odczyt odbieramy za pozytywny, bowiem sieć stacjonarnych po trzech słabszych miesiącach powróciła do wysokich, dwucyfrowych dynamik sprzedażowych (należy mieć jednak na względzie 5 weekendów, które odpowiadają za ok. 40 proc. tygodniowych obrotów). Warto zwrócić uwagę, że cały czas pozytywnie kontrybuuje kanał e-commerce. W perspektywie kolejnych miesięcy ’16 oczekujemy utrzymania bieżących tendencji, co powinno być wspierane przez silną ekspansję sieci sklepów. – komentują analitycy DM BDM.

Miesięczna sprzedaż CCC. Źródło: Raiffeisen Brokers
LPP zamknął październikową sprzedaż z wynikiem 614 mln zł. Dało to wzrost r/r o 24 proc. Sprzedaż internetowa powiększyła się o 180 proc. do 21,4 mln zł. Ważne, że drugi miesiąc z rzędu rosła marża brutto na sprzedaży. W październiku wyniosła 60 proc. i poprawiła się o 1 p.p. Narastająco od początku roku dynamika przychodów osiągnęła poziom 18 proc., co daje 4,78 mld zł. Na koniec października powierzchnia handlowa sklepów wyniosła około 904 tys. mkw. i zwiększyła się o 11 proc. r/r. W kanale internetowym sprzedaż skoczyła o 113 proc. do 121 mln zł.
– Wyniki sprzedażowe uważamy za lekko pozytywne, bowiem pomimo 5 weekendów w październiku dynamika nie odbiegała istotnie od wcześniejszych odczytów. Zwracamy z kolei uwagę, że był to kolejny miesiąc z lepszą marżą detaliczną. W perspektywie kolejnych miesięcy oczekujemy, że LPP wykorzysta efekt niskiej bazy i dalej będzie poprawiać rentowność. – ocenia DM BDM.

Miesięczna sprzedaż LPP. Źródło: Raiffeisen Brokers.
Akcje LPP od kilku tygodni są na fali wzrostowej. W ciągu miesiąca zwyżka sięga 33 proc. Wcześniej widoczny był trend spadkowy – w skali roku akcje spółki straciły 17 proc., a w okresie ostatnich trzech lat już 32 proc. Inaczej zachowuje się kurs CCC. To tegoroczny lider wzrostów wśród blue chipów z wynikiem 42 proc. Dwunastomiesięczna stopa jest tu na 18-proc. plusie, a trzyletnia na 57-proc.