
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 328 mln zł wobec 76,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 479 mln zł wobec 229,5 mln zł zysku rok wcześniej.
– Grupa CCC w III kw. 2024 (sierpień’24 – październik’24) odnotowała czterokrotny wzrost wyniku operacyjnego i dwukrotnie zwiększyła wypracowany wynik EBITDA. Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. W każdej linii biznesowej w ujęciu rdr odnotowano dodatnią dynamikę sprzedaży, poprawę marży oraz niższy wskaźnik kosztów do przychodów, co jest efektem konsekwentnie realizowanego planu umacniania rentowności Grupy CCC – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
– Początek kwartału wygląda obiecująco w kontekście potencjalnych danych ostatecznych, szczególnie biorąc pod uwagę nadchodzące szczyty sprzedażowe związane z Black Week oraz okresem świątecznym. Osiągnięte do tej pory dynamiki przychodów i zysku brutto ze sprzedaży należy ocenić pozytywnie – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Do wyników Grupy kontrybuowały wszystkie szyldy. CCC zanotowało blisko 2-krotnie wyższy wynik operacyjny (+71 proc. r/r) przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o ok. 4 pkt proc. HalfPrice w trzecim kwartale odnotował wynik operacyjny wyższy o 155 proc. rdr oraz poprawę rentowności EBITDA o 7 pkt proc. Natomiast Grupa Modivo wypracowała najwyższy poziom zysku operacyjnego i EBITDA w pojedynczym kwartale w historii. Wartości te wyniosły odpowiednio 79 mln zł (+137 mln zł r/r) oraz 101 mln zł (+132 mln zł r/r).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 770,9 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 2 430,4 mln zł rok wcześniej.
– Przychody Grupy CCC w III kw. 2024 wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. r/r. W CCC obroty były o 13 proc. wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11 proc.). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18 proc., także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5 proc.). Wysoką dynamikę przychodów w III kw. 2024 odnotowała Grupa Modivo (+14 proc.), przy dużo niższym r/r poziomie zapasu (-11 proc.) i ograniczonych inwestycjach w pozyskanie ruchu (performance marketing). Na koniec trzeciego kwartału, po raz pierwszy w historii Grupy, sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła poziom 10 mld zł – czytamy dalej.
– Większy udział marek licencyjnych w ofercie pozytywnie wpływa na wyniki CCC – osiągamy wyższą marżę, ale także lepszą sprzedaż like-for-like. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obranego kierunku rozwoju. W kolejnych kwartałach z marek licencyjnych korzystać będą też pozostałe linie biznesowe Grupy – skomentował prezes Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w III kw. 2-24 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy był niższy r/r o ponad 4 pkt proc. i wyniósł 39 proc. Jest to piąty kwartał w rzędu poprawy tej wartości. Wskaźnik ten był niższy w każdej linii biznesowej – w CCC i HalfPrice o odpowiednio 2 oraz 2 pkt proc. Grupa Modivo zanotowała wskaźnik kosztów o 8 pkt proc. niższy r/r, za sprawą intensyfikacji prac związanych z odbudową i umocnieniem jej rentowności.
– CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji. Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia – dodał prezes.
W I-III kw. r. obr. 2024 r. (luty-październik 2024) spółka miała 487,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 101,5 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 621,4 mln zł w porównaniu z 6 919 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 186,4 mln zł wobec 541,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W odniesieniu do porównywanego okresu, zmiana sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniosła +321,1 mln zł (+11,8 proc.). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano w szyldzie CCC: (+14,3 proc.), oraz HalfPrice: (+4,6 proc.). Wpływ na zmianę przychodów w Segmencie Offline +620,6 mln zł w stosunku do roku poprzedniego miała sprzedaż w sklepach porównywalnych +321,1 mln zł (CCC: 289,9 mln zł; HalfPrice: +31,2 mln zł) oraz sprzedaż w sklepach pozostałych +299,5 mln zł (CCC: 35,4 mln zł; HalfPrice +264,1 mln zł).
Zysk z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniósł 741,1 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był wyższy o 652,6 mln zł. Na poprawę wyniku wpływ miały przede wszystkim osiągnięty zysk brutto ze sprzedaży (+630,2 mln zł) oraz zachowana dyscyplina kosztowa w Grupie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 43,1 mln zł wobec 179,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).