
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
CD Projekt jest świeżo po publikacji wyników za II kwartał, w którym od strony finansowej niewiele się działo z racji braku nowych premier. W całym I półroczu największy polski producent gier wideo wypracował 91,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 113,75 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 99,09 mln zł wobec 137,48 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 325,21 mln zł w I poł. 2023 r. wobec 377,92 mln zł rok wcześniej.
Najważniejszym wydarzeniem minionego okresu był czerwcowy początek kampanii promocyjnej Phantom Liberty. Od tamtej pory Widmo Wolności było pokazywane m.in. podczas Summer Game Fest: Play Days w Los Angeles, czy na targach gamescom w Kolonii, które miały miejsce w ubiegłym tygodniu.
– Od czerwca pokazujemy Widmo Wolności na całym świecie na wydarzeniach z cyklu Phantom Liberty Tour, targach i specjalnie przygotowanych pokazach. Setki naszych fanów i dziennikarzy mediów branżowych miało okazję zagrać już w dodatek. Kilka dni temu wróciliśmy z gamescomu, gdzie zainteresowanie grą było ogromne. Jesteśmy zadowoleni z feedbacku, który do nas dociera, ale oczywiście – poczekajmy na premierę – powiedział prezes Adam Kiciński podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
Data premiery dodatku „Cyberpunk 2077: Phantom Liberty” została wyznaczona na 26 września. Na koniec czerwca 300 osób pracowało nad „Phantom Liberty”. Prezes zapowiedział, że po premierze dodatku duża część zespołu przejdzie do projektu Polaris.
– Po premierze dodatku duża część zespołu przejdzie do projektu Polaris, a pozostałe osoby dołączą do innych projektów, tj. Oriona i Hadara oraz będą wspierać popremierowo Widmo Wolności – powiedział Kiciński.
– W najbliższym czasie planujemy największą do tej pory aktualizacje 2.0 i naturalnie będziemy wspierać grę (i dodatek) w miarę potrzeb w przyszłości – dodał Piotr Nielubowicz, CFO w grupie CD Projekt.
CD Projekt zapowiedział pod koniec lipca redukcję zatrudnienia. Studio rozstanie się z około 100 osobami, co stanowi niecałe 9 proc. wszystkich zatrudnionych.
– Założenia strategii zaprezentowanej w październiku 2022 r. pozostają w mocy. Decyzja o zwolnieniach jest związana z trwającą w studiu transformacją, w ramach której wdrożyliśmy m.in. metodyki Agile, usprawniliśmy metody produkcji i organizację pracy. Chcemy aby nasz zespół był dostosowany do skali i bieżących potrzeb projektów. Powrócimy do intensywniejszej rekrutacji w momencie większego zaawansowania przyszłych projektów – powiedział Adam Kiciński.
Na początku czerwca zwyczajne walne zgromadzenie CD Projektu podjęło uchwałę w przedmiocie upoważnienia zarządu do nabywania akcji własnych za kwotę do 500 mln zł. Podczas spotkania padło pytanie o ewentualne uruchomienie skupu.
– W tym momencie nie myślimy o przeprowadzeniu skupu akcji własnych. O potencjalnej decyzji ws. przeprowadzenia go będziemy informować za pośrednictwem raportu bieżącego. Przy tej okazji chciałbym podkreślić, że uchwała WZA umożliwiająca przeprowadzenie w przyszłości skupu (lub skupów) akcji własnych celem ich umorzenia ma charakter bezterminowy – powiedział Nielubowicz podczas czatu StockWatch.pl.
Co jakiś czas w mediach pojawiają się informacje na temat przejęcia CD Projektu przez innego większego gracza.
– Niezmiennie podtrzymujemy, że chcemy pozostać niezależni i nie planujemy stać się częścią większego podmiotu. Mamy ambitne plany wydawnicze i chcemy je samodzielnie realizować – powiedział Piotr Nielubowicz.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz superprodukcja „Cyberpunk 2077”.