
CD Projekt miał blisko 100 mln zł zysku netto w III kwartale 2022 r.
Pod względem finansowym III kwartał okazał się najlepszy w historii CD Projektu. Warszawskie studio wypracowało blisko 100 mln zł zysku netto i ponad 97 mln zł zysku operacyjnego. Oba rezultaty są 6-krotnie wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 245,51 mln zł wobec 144,46 mln zł rok wcześniej.
– 246 mln złotych skonsolidowanych przychodów, które osiągnęliśmy w tym okresie, to w głównej mierze efekt solidnej sprzedaży Cyberpunka. Zysk netto Grupy wyniósł 99 mln złotych, co daje rentowność grupy na poziomie 40 proc. Natomiast rentowność samego segmentu CD Projekt RED sięgnęła aż 47 proc. – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD Projektu ds. finansowych.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 212,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 121,39 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 623,51 mln zł w porównaniu z 615,11 mln zł rok wcześniej.
W III kwartale studio kontynuowało pracę nad swoimi projektami, w tym nad dużym dodatkiem do Cyberpunka 2077. „Widmo Wolności” zadebiutuje w 2023 roku. Jeszcze w tym roku, 14 grudnia, spółka planuje wydanie Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji na konsole najnowszej generacji.
– Choć bardzo wierzyliśmy w sukces serialu, jego debiut przebił nasze oczekiwania. W premierowym tygodniu nasze anime trafiło do TOP10 Netfliksa w 19 krajach. Popularność serialu oraz pozytywny odbiór wydanej tydzień wcześniej aktualizacji 1.6 do Cyberpunka 2077 wymiernie odbiły się na sprzedaży gry. Pod koniec września z dumą poinformowaliśmy, że grę kupiło ponad 20 milionów graczy. Cieszymy się z synergii powstałej dzięki ekspansji naszej franczyzy – mówi Adam Kiciński, prezes zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt.
Podczas konferencji prasowej przedstawiciele CD Projektu dodali, że sprzedaż Cyberpunka dalej utrzymuje się powyżej poziomu sprzed premiery serialu Netfliksa.
4 października br. CD Projekt opublikował aktualizację strategii skupioną na długoterminowym rozwoju kluczowych projektów. Studio ogłosiło 6 nowych gier oraz rozpoczęcie prac nad zupełnie nowym uniwersum. Zapowiedziano również otwarcie nowego studia w Ameryce Północnej, dodanie multiplayera do większości przyszłych projektów oraz dalszą ekspansję franczyz.
– Przed nami intensywne lata i wiele ambitnych projektów. Jesteśmy zdeterminowani, by dostarczać fanom naszych franczyz najlepszej jakości rozrywkę – podsumowuje Adam Kiciński.
Jak dodali przedstawiciele CD Projektu, studio zamierza po premierze DLC „Phantom Liberty” (nad DLC pracuje obecnie niemal 350 osób) rozpocząć prace koncepcyjne w mniejszym zespole nad sequelem gry Cyberpunka (projekt Orion). Według zarządu, preprodukcja tytułu ma ruszyć w 2024 r. Obecnie nad projektami Syriusz i Polaris pracuje odpowiednio ponad 150 osób i 60 sposób.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED – deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG – globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą wydawnictwa jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.