
Kwarantanna napędziła sprzedaż wiedźmińskiej serii gier.
W pierwszych trzech miesiącach 2020 r. CD Projekt wypracował 92 mln zł zysku netto. To 5 razy więcej niż w analogicznym kwartale 2019 r. i o 1/3 wyżej niż średnia z prognoz rynkowych ekspertów. Producent gier zaskoczył nawet największych optymistów. Najwyższa prognoza spośród siedmiu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes zakładała, że CD Projekt osiągnie 84,4 mln zł zysku netto. To samo można powiedzieć o zysku operacyjnym, EBITDA i przychodach. Na poziomie EBIT CD Projekt miał 97,6 mln zł, czyli +380 proc. r/r i +32 proc. względem konsensusu. Wynik EBITDA w pierwszym kwartale sięgnął 106,8 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o 260 proc. i o 27 proc. wyżej niż konsensus. Przychody ze sprzedaży podskoczyły r/r o 140 proc. do 193 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 159 mln zł.
– To rekordowy I kwartał w historii grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent – miło mi poinformować, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Kwartały premierowe segmentu CD PROJEKT RED – przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów (w tys. zł) Źródło: Spółka
Piotr Nielubowicz dodał, że pozytywny wpływ na wyniki miały także premiery: GWINT w wersji na Androida i Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści na Nintendo Switch.
– Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe. Saldo naszej gotówki i lokat bankowych na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł – to jest o 40 proc. więcej niż wartość wypracowanego zysku netto – dodaje Piotr Nielubowicz.
Spółka przyznała, że sytuacja związana z pandemią i wprowadzanymi w wielu krajach ograniczeniami wychodzenia z domów była jednym z czynników, które wsparły dynamiczny wzrost sprzedaży studia CD PROJEKT RED i platformy GOG.com.
– Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki m.in. dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas – dodaje Adam Kiciński.
Poza kontynuacją prac deweloperskich zespół CD Projektu przygotowuje specjalne wydarzenie skierowane do fanów Cyberpunka. 11 czerwca rusza Night City Wire, w trakcie którego przedstawiciele studia opowiedzą o swojej najnowszej produkcji.
CD Projekt to obecnie największa spółka na warszawskiej giełdzie. W środę na zamknięciu sesji jeden walor CD Projekt wyceniono na 399 zł (+4,59 proc.). Kapitalizacja całej grupy wynosi obecnie 38,35 mld zł.