Rynek szczególnie nerwowo zareagował na najnowsze wyniki sprzedażowe CCC – we wtorek kurs akcji spadł o ponad 6 proc. W listopadzie przychody obuwniczej grupy wzrosły w ujęciu r/r o 6,5 proc. do 217 mln zł. Narastająco od początku roku wynik jest lepszy – wzrost 16,9 proc. przekłada się na 2,083 mld zł sprzedaży. W detalu przychody za listopad zwiększyły się o 3,6 proc. do 205,1 mln zł, a narastająco o 15,5 proc. do 1,972 mld zł.
Listopadowa sprzedaż LPP to około 430 mln zł, co daje 13-proc. wzrost w ujęciu r/r. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła ok. 55 proc. i była o ok. 4 p.p. niższa od marży zrealizowanej w listopadzie rok wcześniej. Narastająco do początku roku wartość sprzedaży zwiększyła się o 7 proc. do 4,481 mld zł. Na koniec listopada powierzchnia sklepów wynosiła około 835 tys. m kw. i była większa o ok. 18 proc. niż rok wcześniej.

Wyniki CCC. Źródło: DM Banku BPS

Wyniki LPP. Źródło: DM Banku BPS
Niedawno Haitong bank wydał nowe rekomendacje dla liderów sektora modowego. Biuro faworyzuje CCC i podniosło zalecenie z neutralnie do kupuj. Nowa cena docelowa wzrosła do 180 zł z 140 zł. Zdaniem analityków, wyższa wycena to efekt uwzględnienia przejęcia przez CCC spółki ebuwie, co ma zwiększyć wartość bieżącą netto (NPV) o 25,20 zł na akcję. Dodają, że dzięki eobuwie.pl, CCC może bronić swojej tradycyjnej obecności w handlu detalicznym i zarabiać na e-handlu, co stanowi odpowiedź na zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów. Haitong Bank uwzględnia również podatek od sieci handlowych, który obniża cenę docelową akcji o 10,50 zł/akcję. Według raportu, zarząd CCC jest zbyt optymistycznie nastawiony do wyników swojej ekspansji w Niemczech i Austrii. Równolegle LPP dostało wskazanie sprzedaj. Towarzyszyło temu obniżenie ceny docelowej z 7.520 zł do 5.823 zł. Tu wycena została obniżona z powodu większego niż oczekiwano spadku marży brutto w wyniku dużej wyprzedaży zapasów w I półroczu, niekorzystnych kursów walut (silny USD, słabe RUB i UAH) i silniejszej niż oczekiwano konkurencji. Na dodatek, analitycy założyli wprowadzenie podatku od sieci handlowych, który może wynieść ok. 71 mln zł z zysku operacyjnego EBIT za 2016 r. (około 12 proc.).>> W serwisie znajdziesz szczegółowe omówienie wyników LPP za III kwartał
Akcje LPP dalekie są od swojej szczytowej formy. W tym roku tracą na wartości 6 proc., co zwiastuje, że będzie to drugi rok z rzędu regresu notowań odzieżowej spółki. Natomiast w poprzednich latach jej kurs rósł w zawrotnym tempie. Z kolei akcje CCC zyskują w tym roku około 14 proc. Niemniej w ostatnich miesiącach górę na kursie wzięła korekta. Jeszcze w kwietniu notowania atakowały nowe rekordy i próbowały się zbliżyć do poziomu 200 zł, a wczoraj spadły poniżej 150 zł.