
Cloud Technologies ze wzrostami w I półroczu 2023 r.(Fot. Pexels)
– Postawiliśmy na wysokomarżowy segment sprzedaży danych, dzięki czemu nadal szybko rośniemy i poprawiamy wyniki. Wypracowaliśmy rekordową sprzedaż w tym segmencie – po raz trzeci w historii powyżej 10 mln zł w ujęciu kwartalnym. Marża segmentu wynosi obecnie już blisko 67 proc. i ze względu na charakterystykę modelu biznesowego może dalej rosnąć. W świetle rosnącego globalnego zapotrzebowania na wysokiej jakości dane cyfrowe oraz możliwych nowych zastosowań naszej technologii w sektorze sztucznej inteligencji z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość Cloud Technologies – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W I półroczu tego roku Cloud Technologies wypracowało przychody w wysokości 28,4 mln zł i zysk netto w wysokości 5 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 14,8 mln zł, co oznacza wzrost o 49,6 proc. r./r. Marżowość EBITDA segmentu przekroczyła 66 proc. W drugim kwartale tego roku wskaźniki te wyniosły odpowiednio: przychody – 14,5 mln zł, zysk netto – 2 mln zł, a EBITDA segmentu sprzedaży danych – 7,9 mln zł. Notowana na GPW spółka, która 30 czerwca br. wypłaciła akcjonariuszom 1 zł dywidendy na akcję (łącznie 4,6 mln zł), w raportowanym okresie odnotowała dodatnie przepływy operacyjne w wysokości 3,7 mln zł.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w I półroczu. Drugi kwartał jest dla nas ponownie rekordowy. Efekty realizacji naszej strategii rozwoju widoczne są obecnie przede wszystkim we wzroście EBITDA i marży EBITDA oraz marży kluczowego segmentu sprzedaży danych. Jednocześnie, pomimo 2,7 mln zł ujemnych różnic kursowych w II kwartale b.r. – dla porównania w II kwartale 2022 r. odnotowaliśmy 1,6 mln zł dodatnich różnic kursowych – wypracowaliśmy satysfakcjonujący nas zysk netto. Zwiększając marżowość kluczowego dla nas segmentu oraz ograniczając działalność Grupy poza tym segmentem, czego przykładem jest zawarta 25 września b.r. umowa sprzedaży 100 proc. udziałów spółki zależnej Audience Network, dążymy do dalszej poprawy wyników Grupy, konsekwentnie realizując cele przyjęte w perspektywie do 2025 roku – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.
Koncentracja działalności Cloud Technologies na międzynarodowej sprzedaży danych jest kluczowym elementem strategii rozwoju spółki na lata 2023 – 2025. Dzięki zawartej 25 września br. umowie sprzedaży 100 proc. udziałów spółki zależnej Audience Network sp. z o.o. Cloud Technologies koncentruje się na strategicznym segmencie i upraszcza strukturę grupy kapitałowej, co pozytywnie przełoży się na efektywność kluczowych procesów biznesowych. Audience Network to agencja reklamowa dostarczająca usługi z zakresu marketingu internetowego, której działalność koncentruje się przede wszystkim na rynku polskim. Transakcja nie będzie miała istotnego wpływu na poziom EBITDA grupy kapitałowej, natomiast w jej wyniku ograniczone zostaną przychody prezentowane w segmencie pozostałej działalności. Celem strategicznym Cloud Technologies jest dalszy dynamiczny rozwój międzynarodowej sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii rozwoju spółka zamierza przeznaczyć na rozwój do 100 mln zł w latach 2023 – 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln zł na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln zł na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln zł na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20 proc. oczyszczonego wyniku EBITDA.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.