Na fali ogólnego optymizmu odbija coraz więcej spółek. Pozytywny trend uwidocznił się także na indeksie średnich spółek. Wskaźnik mWIG40 we wrześniu zyskał już ponad 5 proc., a w skali ostatnich pięciu tygodni stopa zwrotu przekroczyła 10 proc. Taki zryw pozwolił indeksowi popularnych średniaków przezwyciężyć tegoroczną słabość i wyjść na plus.
Interesująco wygląda sytuacja mWIG40 z technicznego punktu widzenia. Do sforsowania ma ważne opory, które pozwoliłyby indeksowi uwolnić się z trendu bocznego.
>> Sytuację i nastroje na polskim rynku akcji możesz szybko sprawdzić. >> Gorące spółki wraz z aktualnym wskaźnikiem sentymentu dostępne są na żywo w serwisie analizy technicznej ATTrader.pl.
– Stary poczciwy indeks średnich spółek jest w bardzo interesującym miejscu, gdyż zbliżyliśmy do górnego ograniczenia wielomiesięcznego kanału trendu bocznego. Pokonanie górnego oporu byłoby sygnałem kupna i aktywować powinno średnioterminową falę wzrostową. Pytanie czy byki będą miały na tyle siły, szczególnie że wcześniej przydałby się chociaż krótki przystanek. Rynek jest już wykupiony jak na standardy trendu bocznego, ale niekoniecznie w wypadku tendencji wzrostowej. – ocenia Łukasz Bugaj, analityk DM BOŚ.
Kliknij, aby powiększyć
Ciekawy obraz techniczny rysuje się przed kursem akcji Banku Millennium. W tym roku notowania reprezentanta indeksu mWIG40 zyskały około 20 proc. Spółka ma za sobą dobre wyniki za I i II kwartał. W całym pierwszym półroczu zysk netto Millennium wzrósł o 26 proc. dochodząc do poziomu 320 mln zł. W tym okresie wynik odsetkowy pro-forma zwiększył się o 22 proc. do 733,9 mln zł. Wynik prowizyjny był wyższy o 6,4 proc. i wyniósł 318,6 mln zł. Koszty ogółem wyniosły 554,3 mln zł i pozostały na zbliżonym poziomie (wzrost o 0,2 proc.). >> W serwisie znajdziesz komplet aktualnych informacji na temat finansowej kondycji spółki
analizę techniczną walorów Bank Millennium oraz PKP Cargo wraz z prognozą kierunku i zasięgu ruchu
– Kurs akcji spółki od lutego do sierpnia znajdował się w korekcie wcześniejszego dynamicznego podejścia. Na przełomie ubiegłego i obecnego miesiąca udało się jednak pokonać linię trendu spadkowego, co sugerować powinno powrót do tegorocznych maksimów z apetytami na ich poprawienie. W między czasie jednak widać przystanek w okolicach 9 zł i pokonanie tego oporu aktywować powinno kolejną falę wzrostową. – wskazuje Łukasz Bugaj.
Kliknij, aby powiększyć
Drugie ze wskazań padło na PKP Cargo. Ostatnio o spółce jest głośno z powodów zapowiedzi akwizycyjnych. Kilka dni temu okazało się, że PKP Cargo planuje w I połowie 2015 r. przejąć do 50 proc. udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. Dzięki temu uzyska kolejne źródło stałych przychodów, dodatkowe kontakty handlowe, a także zwiększy skalę działalności. Wcześniej emitent poinformowało o zamiarze przejęcia CTL Logistics, piątego przewoźnika na polskim rynku pod względem wykonywanej pracy przewozowej. Chce też rozszerzyć swoją ofertę w Czechach przejmując spółkę Advanced World Transport z 8-proc. udziałem w tamtejszym rynku. >> Śledź notowania spółki z wykorzystaniem skanerów w ATTrader.pl
– Sytuacja w przypadku PKP Cargo jest podobna do Millennium, z tą różnicą, że korekta była nieco krótsza i rozpoczęła się w kwietniu. Jej zakres był jednak procentowo rzecz biorąc nieco większy i wyniósł około 25 proc. Tym niemniej linia korekty została pokonana i zastąpiona powolnym kanałem wzrostowym. Najbliższy cel dla byków to 80 zł za akcję, wsparcie biegnie 5 zł niżej. – ocenia analityk DM BOŚ.
Kliknij, aby powiększyć