Analitycy DI Investors rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla Comperii od zlecenia kupuj. Jednocześnie wyznaczyli cenę docelową na poziomie 29,10 zł za sztukę. Raport wydano przy kursie akcji 20,15 zł.
Biuro zwraca uwagę, że Comperia.pl jest pierwszą w Polsce i największą porównywarką produktów finansowych. Spółka generuje przychody poprzez pozyskiwanie tzw. leadów tj. danych kontaktowych osób wstępnie zainteresowanych konkretnym produktem, które odsprzedaje do instytucji finansowych. W 2013 roku spółka przekazała 193 tys. leadów (wzrost o 93 proc. r/r).
– W oparciu o finansowanie pozyskane z lutowej emisji akcji spółka planuje nowe inwestycje rozwojowe w kwocie prawie 16 mln zł. Szacujemy, że ilość generowanych leadów podwoi się do 2016 roku, rosnąc w najbliższych trzech latach w tempie średnio 32 proc. rocznie. Ponadto oczekujemy, że rozwój segmentu ubezpieczeniowego przełoży się na średnioroczny wzrost zysku netto o 32 proc. do 6,3 mln zł w 2016 roku. W tym świetle uważamy wycenę spółki na poziomie 9,6x 2015E P/E i 3,3x EV/EBITDA za atrakcyjną. – uzasadnia biuro.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 2,17 przy średniej dla sektora 1,75 >> Analizę wskaźnikową Comperii uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
Wedle przyjętej strategii spółka realizuje i planuje inwestycje, dzięki którym ma utrzymać przewagę technologiczną nad aktualnymi i potencjalnymi konkurentami. DI Investors prognozuje, że w tym roku przychody Comperii wyniosą 18,2 mln zł, a zysk netto 3 mln zł. Natomiast w przyszłym roku miałoby to być odpowiednio 25,9 mln zł i 4,6 mln zł. W zeszłym roku przychody spółki opiewały na 13,2 mln zł, a zysk netto na 2,7 mln zł.
W środę akcje spółki zyskują na wartości, ale ostatnie miesiące spędziły na konsolidacji. W marcu Comperia.pl przeniosła się na główny parkiet z rynku NewConnect. Towarzyszyła temu nowa emisja po cenie 20 zł za akcję. W tym roku notowania spółki straciły na wartości 12 proc.