
Fot. CreativeForge Games
Phantom Doctrine to turowa strategia w klimatach szpiegowskich dziejąca się w alternatywnej rzeczywistości zimnej wojny lat 80. XX wieku. Nazywana „polskim X-COM-em” gra zebrała dość pozytywne recenzje zarówno od recenzentów, jak i graczy. W serwisie Metacritic średnia ocen na platformie PC z 30 recenzji wynosi 73/100. Natomiast na platformie Steam 72 proc. z ponad 1.000 recenzji jest pozytywnych. Jednak ciepłe przyjęcie przez recenzentów i graczy nie idzie w parze z wynikami sprzedaży.
Jak poinformowało CreativeForge Games, Phantom Doctrine do końca września sprzedała się w zaledwie 70 tys. egzemplarzy. Koszty poniesione na produkcję i marketing wyniosły ok. 7,3 mln zł. Według studia, aby gra się zwróciła sprzedaż musi przekroczyć 215 tys. egzemplarzy. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom CreativeForge Games
Deweloper nie załamuje jednak rąk. Studio oczekuje, że w sprzedaży gry pomogą kolejne wyprzedaże oraz debiut na platformie Nintendo Switch, planowany na przełom I i II kwartału przyszłego roku. Według informacji warszawskiego studia, ponad 220 tys. graczy ma Phantom Doctrine na liście życzeń (wish list) w platformie Steam. Na platformie kończy się właśnie wyprzedaż z okazji Halloween, a w kolejce są przecież wyprzedaż z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości oraz grudniowa wyprzedaż świąteczna (Winter Sale). Deweloper na podstawie sprzedaży swojej poprzedniej gry – Hard West – przewiduje, że sprzedaż Phantom Doctrine utrzyma się na stabilnych poziomach jeszcze przez 3 lata.
– Tytuł zebrał jednak dość korzystne recenzje, a gry strategiczne potrafią sprzedawać się długo – gra wydaje się posiadać potencjał wyprzedażowy. – zaznacza Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl w analizie raportu PlayWay za II kwartał 2018 r. >> Czytaj więcej
Kurs akcji dewelopera od sierpniowego szczytu spadł już o 75 proc. W piątek po południu notowania spółki rosną o 4,7 proc. do 14,30 zł.
CreativeForge Games to studio z grupy PlayWay (kontroluje 47,81 proc. akcji). Spółka tworzy własne gry na komputery PC i konsole. Przy dotychczas wyprodukowanych grach, studio korzystało z globalnych wydawców – partnerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż produktów. Spółka zadebiutowała na alternatywnym rynku NewConnect 25 maja 2018 r.