W III kwartał 2024 r. był kolejnym, w którym wyniki Creepy Jar ciągnął wydany przed sześcioma laty Green Hell. W minionym okresie studio wypracowało 7,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,6 mln zł zysku EBITDA oraz 3,5 mln zł zysku netto. Dotychczasowe łączne przychody netto Creepy Jar z bestsellerowego survivalu wyniosły ponad 205 mln zł, przy łącznych nakładach na produkcję i rozwój tytułu w wysokości ok. 20,5 mln zł. Obecnie spółka skupia się na produkcji kolejnego własnego IP pod nazwą StarRupture. Pod koniec sierpnia 2024 r. Creepy Jar po raz pierwszy udostępnił gameplay teaser, prezentujący jeden z głównych filarów gry – walkę z przeciwnikami podczas obrony bazy. Przy okazji publikacji raportu za III kwartał studio ogłosiło decyzję o wydłużeniu prac nad wersją early access StarRupture przynajmniej do połowy 2025 r. Obecnie zespół przygotowuje trailer, który zaprezentuje wszystkie najważniejsze filary gry.
– Praca nad nowym IP jest zawsze dużym wyzwaniem. Takim samym wyzwaniem był na początku GH, który również powstawał w warunkach niepewności, a praca nad nim wcale nie była dużo łatwiejsza. W przypadku SR zbliżamy się do celu w postaci wydania EA. Mamy sporo ciekawych mechanik/rozwiązań, niektóre jeszcze wymagają dopracowania i stąd nasza decyzja o wydłużeniu czasu produkcji. Premiera EA to dopiero początek dla SR – planujemy duży rozwój tej produkcji zarówno pod względem contentu, jak i platform, na których będzie dostępna. Nie zapominajmy, że decyzję o realizacji tego projektu podejmowaliśmy w 2019 roku, jeszcze przed coopem GH, mając do czynienia z innym rynkiem, inną konkurencyjnością, a nawet bez wiedzy o przyszłej skali sukcesu GH – powiedzieli w trackie czatu inwestorskiego w StockWatch.pl przedstawiciele zarządu Creepy Jar.
Creepy Jar planuje przeprowadzić playtesty nowej gry z dużą liczbą graczy, ale skala „otwartości” tych testów nie została jeszcze ustalona.
– Na poziomie ogólnym mechaniki są podobne (budowanie, survival, walka), natomiast wchodząc w szczegóły mechaniki mają zupełnie inne poziomy trudności czy sposoby działania. Ponadto GH i SR są produkowane na różnych silnikach – powiedzieli przedstawiciele spółki.
– Chcemy dać StarRupture do ogrania dużej liczbie graczy. Dopuszczamy, że będzie to w formie dema, ale decyzja w tym zakresie nie została jeszcze podjęta – powiedzieli przedstawiciele spółki.
Studio pracuje też nad kolejnymi materiałami dla graczy. W planach jest m.in. 2-3 minutowy trailer ukazujący wszystkie aspekty gry.
– Planujemy go opublikować w styczniu 2025 roku – dodali.
Planowany budżet dla StarRupture do premiery we wczesnym dostępie szacowany jest na 35 mln zł.
Podczas spotkania często poruszanym wątkiem był obecnie obowiązujący program motywacyjny w spółce. Przedstawiciele zarządu Creepy Jar podkreślili, że nie zamierzają wnioskować o zmianę jego założeń.
– Decyzje dotyczące założeń programu motywacyjnego zostały podjęte uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej w 2023 roku. Nie były od tego czasu zmieniane i Zarząd nie planuje wnioskować o ich zmianę – zaznaczyli przedstawiciele Creepy Jar.
Creepy Jar jest producentem gier komputerowych, specjalizującym się w gatunku premium indie survival. Menedżerowie spółki mają doświadczenie z Techland. W 2021 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od 2018 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.