CStore SA jest producentem oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych. Rozwiązanie spółki sprzedawane jest w modelu SaaS (abonamentowym) dla klientów, którzy w ramach opłaty mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej. Klienci spółki otrzymują platformę do automatyzacji procesu przyjmowania zamówień hurtowych od stałych klientów, pełną integrację z ERP oraz wiele dodatkowych funkcjonalności zwiększających efektywność zespołu handlowego. Z rozwiązań spółki korzystają takie firmy jak amerykański koncern Cargill (zatrudniający 160 tys. osób) czy Vive Textile Recycling.
– Główny nasz produkt to Platforma B2B dedykowana obsłudze sprzedaży hurtowej. Zdarzają się klienci, którzy chcą u nas zamówić platformę do obsługi sprzedaży hurtowej B2B i detalicznej B2C. Takich klientów również kompleksowo obsługujemy – powiedział w trackie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Dawid Paszek, prezes CStore SA.
Firma bada możliwość wykorzystania technologii AI w swoich produktach.
– Budujemy prototyp produktu w oparciu o technologie AI. Projekt jest na wczesnym etapie. Poznajemy technologie, uczymy się jej i sprawdzamy, jakie daje możliwości. (…) Wniosek złożony do UE na opracowanie nowej linii produktowej opartej o AI stanowi okazję do sfinansowania budowy nowej linii produktowej która w przyszłości przełoży się na dywersyfikację biznesu i dodatkowe źródło przychodu – powiedział Dawid Paszek.
W całym 2023 r. dostawca oprogramowania dla platform hurtowych B2B odnotował blisko 3,3 mln zł przychodów oraz ponad 680 tys. zł zysku netto. Aż 98 proc. sprzedaży wygenerowały polskie firmy.
– W ubiegłym roku zawarta została umowa na partnerstwo z Symfonia, w ramach której opracowany został produkt w modelu white-label platformy B2B dla klientów Symfonia. Aktualnie kończymy fazę testów i wdrożeń u pierwszych klientów. Symfonia planuje rozpocząć sprzedaż rozwiązania w Q2 2024 r. Oczekiwania obu stron w zakresie sprzedaży rozwiązania są bardzo wysokie. Klienci również intensywnie dopytują o możliwość skorzystania z produktu. Pierwsze wyniki zobaczymy do końca bieżącego roku – dodał prezes CStore.
W najbliższych tygodniach CStore planuje pozyskać dodatkowe finansowanie w drodze emisji akcji. Głównym celem oferty jest pozyskanie środków na skalowanie działań sprzedażowych na rynku polskim oraz europejskim. Będzie to już czwarta emisja akcji CStore. Poprzednie były organizowane za pośrednictwem platformy Beesfund, gdzie ponad 600 inwestorów zainwestowało w spółkę blisko 3 mln zł.
– Aktualnie skalujemy zespół sprzedażowy. Zespół budowany jest dwujęzyczny (polski – angielski), umożliwiając nam dotarcie i obsługę również klientów anglojęzycznych. Planujemy pozyskać klientów również z rynku europejskiego – wynika to z faktu, że klientów na rynku polskim, których możemy skontaktować, może nam zabraknąć przy 50 osobowym zespole sprzedażowym do końca 2025 r. – powiedział prezes.
Podstawowym planem CStore jest skalowanie zespołu sprzedażowego oraz dotarcie do nowych klientów którzy skorzystają z gotowego rozwiązania CStore B2B.
– Planujemy rozszerzyć zespół handlowy do końca 2025 r. do 50 osób. Dzisiaj jest to 7 osób. Inwestycja w zespół handlowy przełoży się w sposób bezpośredni na wzrost wyników w krótkim czasie – powiedział Dawid Paszek.
Spółka deklaruje debiut na rynku NewConnect. Dokumenty mają trafić do giełdy między lipcem a wrześniem. Prezes CStore liczy, że debiut nastąpi jeszcze w 2024 r.
– Trwają prace przygotowawcze do debiutu na NewConnect. Zawarta jest umowa z Autoryzowanym Doradca oraz wyspecjalizowaną kancelarią prawną. Przygotowujemy dokumenty. Obecni inwestorzy mniejszościowi będą mieli możliwość wprowadzenia swoich akcji do obiegu na NewConnect. Inwestorzy, których akcje nie zostaną wprowadzone do obrotu giełdowego, będą mogli skorzystać z opcji odkupu. Wynika to z faktu, że akcje, które są w obiegu giełdowym, nie mogą podlegać dodatkowym opcjom – powiedział w trackie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Dawid Paszek, prezes CStore SA.