Analitycy UniCredit obniżyli ceny docelowe dla akcji spółek z branży medialnej. Broker obniżył wycenę papierów Cyfrowego Polsatu o 14 proc. do 16,3 zł. Natomiast cena docelowa dla akcji TVN została zredukowana o 23 proc. do 11,29 zł.
– Zdecydowaliśmy się na obniżenie wycen głównie z uwagi na spadający rynek reklamy. W przyszłym roku nadal może spadać, jednak nie zakładamy zapaści. Pozytywny wpływ na rynek reklamy powinno mieć piłkarskie EURO 2012, dzięki któremu spadki mogą się wypłaszczać. Ostatecznie w przyszłym roku spodziewałbym się, że rynek reklamy skurczy się o 1-2 proc. Należy zaznaczyć, iż w przypadku TVN reklama stanowi 99-proc. w wyniku EBITDA. W Cyfrowym Polsacie jest to poniżej 40 proc. – mówi dla StockWatch.pl Przemysław Sawala-Uryasz, analityk UniCredit CA IB.
Broker wydał rekomendacje kupuj dla akcji Cyfrowego Polsatu i trzymaj dla TVN. Dziś akcje Cyfrowego Polsatu nieznacznie tracą, a ich wartość oscyluje wokół 12,60 zł, co jest ceną niższą o ponad 29-proc. od wyceny analityków UniCredit. Na środowej sesji rosną z kolei papiery TVN, które rynek przecenił we wcześniejszych tygodniach. Dziś akcje spółki są warte 9,85 zł, co daje prawie 15-proc. potencjał.
Po trzech kwartałach grupa TVN miała 329,8 mln zł straty netto, a rok wcześnie miała 26,95 mln zł zysku. EBIT wyniósł 250,9 mln zł wobec 246,8 mln zł w analogicznym okresie 2010 roku. Przychody stanowiły1,87 mld zł, a rok wcześnie było to 1,74 mld zł. W przypadku Cyfrowego Polsatu narastająco po trzech kwartałach 2011 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 83,9 mln zł wobec 221,5 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny to 416,7 mln zł w stosunku do 278,1 mln zł, a przychody ze sprzedaży stanowiły1,65 mld zł wobec 1,1 mld zł rok wcześniej.
>> Obaj nadawcy telewizyjni są jednymi z najdroższych spółek w indeksie WIG-MEDIA. >> Sprawdź wskaźniki wszystkich spółek z tej branży.