
Fot. Cyfrowy Polsat.
Grupa Polsat Plus zakończyła II kwartał 2025 roku z zyskiem netto na poziomie 112,9 mln zł, co oznacza spadek o 23 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk operacyjny zmniejszył się do 384,3 mln zł z 396 mln zł przed rokiem, a EBITDA spadła do 805 mln zł z 865 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 823,8 mln zł wobec 843,9 mln zł rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży wzrosły do 3 590,4 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r. Jak podano w komunikacie, segment zielonej energii wygenerował 66 mln zł EBITDA w II kwartale oraz 123 mln zł w całym I półroczu.
– Odnotowaliśmy dobre, zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o blisko 4 proc. do 3,6 mld zł, a skorygowana EBITDA była stabilna i wyniosła 824 mln zł. Segment zielonej energii wygenerował 66 mln zł EBITDA w II kw. i 123 mln zł w I półroczu – skomentowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, wiceprezes ds. finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.
– Pomimo wysokich kosztów odsetkowych Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, a ostatnio pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo, której budowa z sukcesem dobiega końca – dodała.
Według danych spółki, skorygowane wolne przepływy pieniężne za ostatnie 12 miesięcy, po uwzględnieniu wydatków inwestycyjnych w zielonej energii, przekroczyły 1 mld zł.
Grupa dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. W II kwartale liczba usług telefonii komórkowej wzrosła o 209 tys. r/r, a liczba usług dostępu do internetu zwiększyła się o 159 tys. r/r.
53 proc. klientów, czyli ponad 3 mln, korzysta z ofert multiplay. Średni miesięczny przychód od klienta B2C wzrósł o 4,3 proc. r/r do 78,4 zł, a wskaźnik odejść (churn) spadł do 7,1 proc.
W segmencie usług przedpłaconych spółka ma ok. 2,4 mln klientów, a ARPU wyniosło 17,7 zł. W obszarze B2B obsługiwanych jest 68 tys. klientów, a średni miesięczny przychód wzrósł o 4 proc. r/r do ponad 1,5 tys. zł.
Grupa Telewizji Polsat poprawiła wyniki oglądalności, osiągając 22,5 proc. udziału w II kwartale (7,3 proc. kanał główny i 15,2 proc. kanały tematyczne). Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły o 3,3 proc. do 373 mln zł, co przełożyło się na 28,2 proc. udziału w rynku reklamy TV.
Grupa Polsat-Interia utrzymała pozycję lidera wśród polskich wydawców internetowych i w kategorii mobile. Serwisy internetowe grupy odwiedzało średnio 21 mln użytkowników miesięcznie, generując blisko 2 mld odsłon.
W segmencie OZE wyprodukowano 314 GWh zielonej energii w II kwartale, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r. Największy udział miała biomasa (175 GWh), następnie wiatr (111 GWh) i energia słoneczna (29 GWh). W całym I półroczu produkcja sięgnęła 592 GWh – również wzrost o 41 proc. r/r.
– Produkcja zielonej energii z naszych OZE wzrosła w II kw. i I półroczu o ponad 40 proc. Wkrótce nasze moce zainstalowane w wietrze podwoi nasza najnowsza i największa farma w Drzeżewie o mocy 139 MW. Prace budowlane dobiegają końca. Zainstalowane są wszystkie 63 turbiny, a 51 produkuje już testowo prąd – powiedział Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Grupy Polsat Plus.
– Segment ten zauważalnie wspiera wyniki finansowe Grupy – w I półroczu przyniósł 123 mln zł EBITDA. Nowa farma, której pełne komercyjne uruchomienie planowane jest na IV kw., przełoży się na wzmocnienie EBITDA w kolejnych okresach – dodał.
W całym I półroczu 2025 r. zysk netto Grupy przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 195,5 mln zł wobec 326,5 mln zł rok wcześniej. Przychody sięgnęły 7 120,6 mln zł wobec 6 859,3 mln zł rok wcześniej, a EBITDA wyniosła 1 614,1 mln zł (spadek z 1 811,3 mln zł). Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 1 614,3 mln zł wobec 1 801,3 mln zł rok wcześniej.
Cyfrowy Polsat wraz z Polkomtelem tworzy zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2008 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20.