
Fot. freepik.com
Artykuł sponsorowany
Inwestycja w E-commerce na rynku niemieckim
Jednym z najbezpieczniejszych sposobów na ulokowanie swojego kapitału w Niemczech jest inwestycja w sklep internetowy obsługujący klientów niemieckojęzycznych. Zadanie wydaje się dosyć proste, jednak konkurencja nie śpi i nieustannie się rozwija. Należy zatem dokładnie przemyśleć strategię biznesową i marketingową swojego e-sklepu oraz zgromadzić odpowiednie narzędzia.
Czego potrzebuje polski przedsiębiorca do osiągnięcia sukcesu za granicą? Po pierwsze – oryginalnego pomysł na biznes. Branża e-commerce w czasie pandemii mocno urosła w siłę i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Należy zatem zaproponować klientom koncept, który przyciągnie ich uwagę i zachęci do zakupów. Po drugie – plan działalności oraz rozwoju, który pozwoli zminimalizować straty i zmaksymalizować obroty w oparciu o analizę rynku. Po trzecie – wysokiej jakości towary, dzięki którym klienci będą nie tylko powracać, ale przede wszystkim polecać sklep znajomym.
Należy także pomyśleć o wdrożeniu skutecznej strategii marketingowej. Najwięcej korzyści przyniesie inwestycja w SEO. Pozycjonowanie Niemcy przeprowadzone przez profesjonalną agencję to niezawodny sposób na zwiększenie widoczności swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki. Warto pamiętać, że optymalizacja e-sklepu na potrzeby Google.de znacząco różni się od tego, co przynosi największy skutek w polskim Google.
Nie bez znaczenia okazuje się również wybór platformy, na której postawimy swój sklep. Najlepsze niemieckie platformy z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy to m.in. Shopify, Shopware, Woocommerce, Strato, Jimdo.
Inwestycja w niemieckie nieruchomości
E-commerce to nie jedyna branża, która może przynieść długofalowe korzyści finansowe dla polskich inwestorów. Wielu z nich decyduje się również na zakup niemieckich nieruchomości z myślą o długoterminowym wynajmie. Znaczna część mieszkańców Niemiec nie kupuje mieszkań czy domów jednorodzinnych na własność – za naszą zachodnią granicą zdecydowanie częściej preferuje się podpisywanie umów wynajmu lokalu na okres 20-30 lat, co np. w Polsce nie jest zbyt popularną praktyką.
Ponadto, w wielu niemieckich miastach znajdują się siedziby największych międzynarodowych koncernów, co stwarza wiele możliwości rozwoju zawodowego. Decyzja o zainwestowaniu w niemieckie nieruchomości powinna być jednak dobrze przemyślana – choć zakup lokalu na zachodzie lub w północnej części kraju wiąże się z poważną inwestycją, to na wschodzie, tuż przy granicy z Polską, stają się dla nas bardzo atrakcyjne cenowo. Aby dowiedzieć się więcej, warto sprawdzić poradnik inwestora nieruchomości.