
Fot. Pexels
Dadelo to spółka z Grupy Oponeo. Działa na polskim rynku e-commerce i specjalizuje się w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka prowadzi sprzedaż on-line przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl.
Środki pozyskane z oferty spółka zamierza w większości wykorzystać na rozbudowę oferty produktowej do 20-25 tys. SKU oraz na rozwój infrastruktury magazynowej.
O ile wszystkie nowoemitowane akcje zostaną objęte przez inwestorów, to po przeprowadzeniu oferty będą stanowić one 40,11 proc. kapitału zakładowego spółki, uprawniając tym samym do 4.600.000 głosów stanowiących 40,11 proc. w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu. Oferta stanowić będzie ofertę publiczną kierowaną do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce. Spółka oraz akcjonariusze kontrolujący zawrą umowy lock-up na okres nie dłuższy niż 360 dni od daty pierwszego notowania akcji.
Dadelo zamierza ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie wszystkich akcji (w tym akcji oferowanych w ramach oferty) do obrotu na GPW. Warunkiem przeprowadzenia oferty jest uzyskanie wszystkich wymaganych zgód ze strony Komisji Nadzoru Finansowego.
Odbiorcami produktów Dadelo są głównie klienci indywidualni, począwszy od sporadycznych użytkowników rowerów, przez zaawansowanych amatorów po profesjonalistów. W ofercie spółki znajdują się wszystkie rodzaje rowerów, od rowerów miejskich, poprzez nowoczesne rowery trekkingowe lub crossowe, a kończąc na wysokiej klasy rowerach szosowych, górskich, czasowych oraz rowerach elektrycznych. Ponadto, istotnym elementem oferty są części oraz akcesoria rowerowe. W ofercie Dadelo znajduje się ok. 12 tys. produktów około 200 renomowanych marek.
W okresie 9 miesięcy zakończonym 30 września 2020, Dadelo obsłużyła ponad 200 tys. zamówień internetowych, a wartość średniego zamówienia wyniosła prawie 260 zł.
Dzięki przynależności do Grupy Oponeo, spółka korzysta z doświadczenia i kompetencji w budowaniu i zarządzaniu biznesami e-commerce na polskim rynku (w tym w szczególności budowania bazy klientów, marketingu SEM/SEO, rozwiązań IT oraz logistyki).
– Działamy na sprzyjającym i bardzo perspektywicznym rynku. Mamy unikalną pozycję na styku wielu sprzyjających trendów rynkowych i społecznych. Z jednej strony bardzo szybko rosnący rynek e-commerce, w którym mamy duże doświadczenie zdobyte w Oponeo.pl, z drugiej popularyzacja zdrowego trybu życia, dynamicznie rosnąca popularność rowerów, używanych zarówno do codziennego poruszania się w miastach, jak i do rekreacji i sportu. Rozwijana jest także infrastruktura rowerowa, co ważne nie tylko w miastach. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, a także nasze duże doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu biznesami e-commerce, jestem przekonany, że Dadelo będzie nadal szybko się rozwijać, dynamicznie powiększając swoje udziały rynkowe – mówi Ryszard Zawieruszyński, prezes zarządu Dadelo.