ejdwgimf
Advertisement
PARTNER SERWISU
zkunpiww

DataWalk miał nieco ponad 20 mln zł straty netto w III kwartale 2022 r.

Omawiane walory:

DataWalk odnotował 20,18 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 2,91 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

datawalk, akcje, wyniki,

DataWalk miał 20,18 mln zł straty netto, 4,39 mln zł straty EBIT w III kw. 2022 r.

Strata operacyjna wyniosła 4,39 mln zł wobec 3,21 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,68 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 5,87 mln zł rok wcześniej.

– Dynamika wzrostu przychodów w trzecim kwartale była podobna do tej, którą raportowaliśmy w pierwszym półroczu 2022 roku. Wtedy nazwaliśmy ją rozczarowującą i byliśmy głęboko przekonani, że uda nam się wrócić na pożądaną trajektorię wzrostu i zrealizować założenia na ten rok. Niestety, w momencie gdy widzieliśmy pierwsze oznaki poprawy naszych wewnętrznych wyników, zaczęliśmy zauważać problemy na szerszym rynku, przynajmniej w niektórych jego segmentach. Na razie wpłynęło to tylko na kilka transakcji, nad którymi pracowaliśmy, np. poprzez znaczne zmniejszenie skali projektu lub przesunięcie terminu rozpoczęcia w innym przypadku – napisał prezes Paweł Wieczyński w liście przewodnim zarządu do akcjonariuszy.

– Wierzymy, że jest to krótkotrwałe spowolnienie, które dotknie tylko niektórych klientów komercyjnych oraz organy administracji lokalnej, ponieważ widzimy zarówno zwiększoną liczbę transakcji w naszej przestrzeni rynkowej (szczególnie na poziomie federalnym), jak i bardzo interesujące nowe kierunki i projekty, które zostaną rozpoczęte w przyszłym roku. Obserwujemy rynek bardzo uważnie, aby móc szybko zareagować, jeśli spowolnienie stanie się długoterminowym trendem – dodał.

Wskazał, że DataWalk dużo inwestuje w zwiększenie możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o inżynierię systemową, która stała się naszym głównym wąskim gardłem w tym roku.

– Już teraz widać dużą poprawę w procesach posprzedażowych (wdrożenia DataWalk). Również nasze nowe podejście do procesów przedsprzedażowych przynosi obiecujące zmiany, ale nadal jest to obszar, w którym potrzebujemy dalszych nakładów na zatrudnienie i szkolenia. To daje nam powody do większego optymizmu na przyszły rok – nasza wydajność nie powinna już być naszym największym ograniczeniem – napisał prezes.

– W tej chwili skupiamy się na zamknięciu kwartału z wynikami jak najbardziej zbliżonymi do oczekiwań. Nadal spodziewamy się podpisania kilku znaczących kontraktów przed końcem roku. Ciężko pracujemy nad poprawą naszych możliwości go-to-market, z głównym naciskiem na segmenty rynku komercyjnego i federalnego. Nawet jeśli sytuacja makroekonomiczna pozostanie niepewna lub wręcz się pogorszy, wyjdziemy z tego okresu z silniejszą firmą, zdolną do przyspieszenia wzrostu, gdy tylko sytuacja rynkowa na to pozwoli – podsumował Wieczyński.

➡ Spółki dywidendowe – kalendarium, kwoty, wiadomości i komunikaty dotyczące dywidend w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 97,92 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,25 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 25,84 mln zł w porównaniu z 19,96 mln zł rok wcześniej.

Strata EBITDA w I-III kw. 2022 r. wyniosła 115,98 mln zł wobec 3,5 mln zł straty rok wcześniej, zaś skorygowana strata EBITDA – odpowiednio: 12,67 mln zł wobec 3,5 mln zł straty rok wcześniej.

– Zespół amerykański sukcesywnie buduje pozycję DataWalk i choć działania nadal znajdują się na wczesnym etapie zdobywania rynku, obserwujemy kolejny okres, w którym sprzedaż przynosi istotne przychody dla grupy. Mając na uwadze, że rynek amerykański jest strategicznym rynkiem dla grupy, wartym podkreślenia jest fakt, iż trzy kwartały 2022 r. były okresem, w którym przychody z regionu Americas odpowiadały za ponad połowę (56 proc.) przychodów grupy. Pozyskanie kolejnych projektów z sektora publicznego sprawiło, iż w trzech kwartałach 2022 r. sektor ten odpowiadał za 66 proc. przychodów spółki zależnej, podczas gdy w okresie porównywalnym było to 76 proc. W trzech kwartałach 2022 r. – czytamy w podsumowaniu wyników.

Grupa odnotowała nieznaczne zmniejszenie przychodów na pozostałych rynkach (regiony EMEA i APAC), w przypadku których ich wartość wyniosła 11 248 tys. zł, co wobec 12 077 tys. zł przychodów wypracowanych w porównywalnym okresie 2021 roku stanowi spadek o 7 proc., wskazano także.

– W analizowanym okresie największy udział w przychodach uzyskanych z ww. rynków (66 proc.) przypadał projektom realizowanym w Polsce, które wyniosły 7 444 tys. zł i były o 25 proc. mniejsze niż w trzech kwartałach 2021 r. Wartym podkreślenia jest fakt, iż pomimo mniejszego udziału w przychodach projektów spoza Polski (34 proc.), grupa odnotowała w trzech kwartałach 2022 r. wzrost sprzedaży w pozostałych krajach z regionów EMEA i APAC o 75 proc. względem okresu porównywalnego. Ma to o tyle istotne znaczenie dla grupy, ponieważ budowa i umacnianie pozycji grupy na rynku międzynarodowym jest jednym z kluczowych elementów strategii grupy opartej na dynamicznym wzroście i dywersyfikacji źródeł przychodów, również w ujęciu geograficznym – czytamy dalej.

Największy udział w przychodach z regionu EMEA i APAC w trzech kwartałach 2022 roku przypadł dla sektora rządowego, który odpowiadał za 71 proc. ich wartości, podczas gdy w porównywalnym okresie było to 93 proc. ich wartości.

– Ponadto, według stanu na dzień bilansowy 30 września 2022 r. grupa spodziewa się rozpoznać w kolejnych kwartałach przychody w wysokości 4 673 tys. zł, które wynikają z obowiązku grupy do przekazania na rzecz klientów licencji lub usług, w zamian za które grupa otrzymała wynagrodzenie lub kwota wynagrodzenia jest należna. Omawiane przychody dotyczą w szczególności sprzedaży usług asysty technicznej (tzw. ‚maintenance’) w kwocie 3 690 tys. zł, a także usług wdrożeniowych o wartości 872 tys. zł – zapowiedziano także w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2022 r. wyniosła 13,71 mln zł wobec 12,82 mln zł straty rok wcześniej.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • DataWalk notuje rosnące zainteresowanie sektora obronnego swoją technologią

    DATAWALK odnotowuje coraz większe zainteresowanie swoją platformą ze strony instytucji związanych z obronnością – poinformował prezes Paweł Wieczyński. Nowe kontakty i sprzedaż licencji wpisują się w strategię pozycjonowania spółki na tym rynku.

  • Wybory prezydenckie ryzykiem dla giełdy, w grze banki, Columbus i DataWalk

    W piątkowe południe indeks WIG20 spada o 1,55 proc., po wczorajszej przecenie o 1,79 proc., i jest najgorszym indeksem w Europie. Ewidentnie polskiemu rynkowi akcji szkodzą niedzielne wybory prezydenckie w Polsce. Ryzyko jakie się z nimi wiąże.

  • DataWalk ma 6 kandydatów na licencję korporacyjną od 6 mln USD rocznie

    DATAWALK ma aktualnie sześciu kandydatów na licencję korporacyjną zaczynającą się od 6 mln USD rocznie, a większość z nich to dotychczasowi klienci z potencjałem znacznego zwiększenia zaangażowania, poinformował prezes Paweł Wieczyński. Oczekuje, że najważniejsi klienci przyniosą spółce większość przychodów w tym roku i prawdopodobnie również w przyszłym.

  • DataWalk miał 0,55 mln zł straty netto w I kw. 2025 r.

    DATAWALK odnotował 0,55 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 19,94 mln zł straty rok wcześniej.

  • DataWalk chce rosnąć z dynamiką wyraźnie przewyższającą rynek szacowany na 30-40 proc. rocznie

    DATAWALK chce znacząco zwiększyć inwestycje w rozwój i pozyskanie z rynku nowych kompetencji go-to-market oraz skalowanie biznesu, poinformował CFO i członek zarządu DATAWALK Łukasz Socha. Celem spółki jest rozwój sprzedaży z dynamiką wyraźnie przewyższającą rynek, który według dostępnych prognoz ma rosnąć w tempie 30-40 proc. rocznie (CAGR) w perspektywie najbliższych 3-5 lat.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat