
Grupa Dino prowadzi sieć supermarketów. (Fot. mat. prasowe)
„To będzie I połowa roku, chcemy to zrobić możliwie szybko. Pewnie w II kwartale” – powiedział Piduch podczas spotkania prasowego w Krotoszynie, pytany o możliwy termin debiutu.
„Nasze plany zakładają kontynuację strategii wzrostu przez rozwój organiczny sieci sklepów. Docelowo dotrzemy do wszystkich województw” – powiedział także.
Jak wyjaśnił, w najbliższym czasie ok. 50 proc. nowych sklepów będzie powstawało na obszarach, gdzie sieć jest już obecna, a lokalizacje pozostałych 50 proc. będą stopniowo rozszerzały obszar działania o najbliższe sąsiedztwo.
„W 2016 r. odnotowaliśmy 117 otwarć netto, w tym roku nie będzie mniej” – powiedział także Piduch.
Obecna sieć sprzedaży Dino (628 placówek na koniec 2016 r.) działa w oparciu o trzy centra logistyczne: w Krotoszynie (zlokalizowane w płd. części woj. wielkopolskiego), Jastrowiu (płn. część woj. wielkopolskiego) i Piotrkowie Trybunalskim (łódzkie).
„Docelowo każde z nich będzie obsługiwało 300-400 marketów. Musimy myśleć o kolejnym centrum dystrybucyjnym – to kwestia roku-dwóch” – powiedział prezes.
Poinformował także, że spółka ma zabezpieczone potrzeby pod rozwój sieci w postaci „kilkuset lokalizacji pod ekspansję” w regionach, w których jest już obecna. Rozwój ma zamiar finansować z kredytów bankowych i środków własnych.
W grudniu ub.r. Dino Polska złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem spółki na giełdzie w I połowie 2017 roku. W ramach oferty publicznej oferowane będą jedynie akcje istniejące, należące pośrednio do funduszu Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors.
Grupa Dino prowadzi sieć supermarketów proximity. Właścicielem 51 proc. akcji Dino Polska SA jest założyciel spółki – Tomasz Biernacki, pozostałe 49 proc. posiada Fundusz Polish Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzany przez Enterprise Investors. W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł (wzrost o 23 proc. r/r).