
Dino kupiło pakiet większościowy w eZebra (Fot. Dino Polska)
– Łączna cena za udziały wyniosła 63 mln zł (kwota ta podlegać będzie weryfikacji według wybranych rzeczywistych danych finansowych na dzień zamknięcia), z czego 11,5 mln zł zasiliło eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z umową, w odniesieniu do pozostałych 25 proc. udziałów eZebra, Dino Polska przyznane zostało prawo do ich nabycia (opcja call), a założycielom prawo zbycia (Opcja Put) na rzecz spółki.
eZebra prowadzi drogerię internetową pod adresem ezebra.pl, która oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe.
W grudniu 2023 r. Dino Polska podało, że otrzymało zgodę prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na nabycie udziałów eZebra.pl, a wspólnicy tej spółki uzyskali zgodę banku kredytującego JTG Polska na przeprowadzenie transakcji oraz na dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem. Tym samym spełnione zostały warunki zawieszające zastrzeżone w umowie nabycia przez Dino Polska 75 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl.
W październiku 2023 r. Dino Polska poinformowało, że zawarło ze spółką eZebra.pl oraz jej wspólnikami przedwstępną warunkową umowę, na podstawie której w wyniku nabycia istniejących udziałów od założycieli oraz po rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego eZebra i objęciu nowo utworzonych udziałów, Dino Polska stanie się docelowo właścicielem 75 proc. udziałów eZebra. Jak wówczas podano, cena za udziały wyniesie około 61 mln zł (cena sprzedaży), z czego 11,5 mln zł zasili eZebra jako wkład z tytułu objęcia przez spółkę nowych udziałów w kapitale zakładowym eZebra i wesprze jej dalszy rozwój, a kwota około 49,5 mln zł będzie stanowić zapłatę za istniejące udziały odkupywane przez spółkę od założycieli.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.