
(Fot. Dino Polska)
Zysk operacyjny wyniósł 262,85 mln zł wobec 187,77 mln zł zysku rok wcześniej.
– W I kwartale 2022 r. zysk EBITDA zwiększył się r/r o 37,1 proc. do 332,8 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,6 proc., podczas gdy rok temu było to 8,8 proc. – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 854,26 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 2 760,7 mln zł rok wcześniej.
– Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2022 r. 20,4 proc., po wzroście o 7 proc. w analogicznym okresie 2021 r. – czytamy dalej.
W I kw. 2022 r. Dino Polska uruchomiła 66 nowych sklepów. Na koniec marca 2022 r. sieć Dino obejmowała 1 880 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 736,7 tys. m kw. (+23,4 proc. r/r). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 59 sklepów.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 141,96 mln zł wobec 93,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.