
Dino Polska: Utrzymanie rentowności EBITDA jest ‚dużym wyzwaniem’
– Jeśli chodzi o poziom marży EBITDA, to mamy świadomość tego, że przy kontynuacji wysokiego poziomu dezinflacji, z którym mamy teraz do czynienia, utrzymanie rentowności jest dużym wyzwaniem – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
W I kwartale 2024 r. zysk EBITDA zwiększył się r/r o 7,4 proc. do 492,1 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 7,4 proc., podczas gdy rok temu było to 8,3 proc.
Spółka wyjaśniała w raporcie kwartalnym, że spadek marży EBITDA wynikał z większej dynamiki wzrostu kosztu własnego sprzedaży niż przychodów ze sprzedaży, co z kolei było następstwem potrzeby zapewnienia atrakcyjnej oferty cenowej sklepów Dino w okresie poprzedzającym święta Wielkiej Nocy oraz w obliczu zwiększającej się konkurencji cenowej na rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce.
Podczas poprzedniej telekonferencji w marcu Krauze mówił, że Dino Polska podtrzymuje, iż widzi możliwość poprawy marży EBITDA w tym roku.
Dino Polska wciąż liczy na niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL w całym 2024 r.
Dino Polska podtrzymuje cel osiągnięcia niskiego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like-for-like (LFL) w 2024 r., poinformował członek zarządu Michał Krauze.
– Efekt odwrócenia Świąt Wielkanocnych pewnie będziemy widzieli też w II kwartale. Ale z drugiej strony widzimy wzrosty wolumenowe, dlatego w tej chwili uważamy, że cały czas to jest cel, który jest do osiągnięcia – powiedział Krauze podczas telekonferencji, zapytany, czy spółka podtrzymuje oczekiwania co do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży like-for-like w całym roku.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2024 r. 11,9 proc., po wzroście o 27,2 proc. w analogicznym okresie 2023 r.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.