
DM BDM rekomenduje kupno akcji Kino Polska
Kino Polska TV według analityka DM BDM jest w ciekawym momencie w związku z procesem zmian wynikających z wejścia do koncernu Vivendi (bezpośrednio do grupy Canal+). W najbliższych kwartałach ekspert spodziewa się stabilizacji wyników w kluczowym segmencie, czyli FilmBox, który odpowiadał za impuls wzrostowy w ostatnich latach. Jednocześnie analityk liczy na odczuwalną poprawę wyników w Stopklatka oraz Zoom Tv. Tym samym na poziomie skonsolidowanym Maciej Bobrowski zakłada, iż KPL będzie w stanie w najbliższych dwóch latach (2024 i 2025) wykazać wzrost EBITDA skor. odpowiednio o 7,8 proc. i 6,7 proc. r/r.
– Liczymy, że w 2024 roku władze spółki bardziej szczegółowo zaakcentują przyszłe inicjatywy, które powinny poprawić pozycję rynkową spółki dzięki funkcjonowaniu w ramach grupy Canal+. Jednym z elementów zmian będzie prawdopodobnie większy stopień dzielenia bibliotek programowych. Bardzo ważne z naszej perspektywy będą również potencjalne przyszłe decyzje dotyczące rozwoju streamingu, czyli FilmBox+. W modelu nie zakładamy podjęcia nowych inicjatyw przez KPL skutkujących istotnymi wydatkami inwestycyjnymi. Na obecnym etapie nie wiemy jakie jest stanowisko władz spółki i akcjonariusza większościowego dotyczące przyszłej polityki dywidendowej KPL lub podjęcia przez spółkę istotnych projektów inwestycyjnych (w ramach grupy Canal+) – czytamy raporcie przygotowanym przez Macieja Bobrowskiego, analityka DM BDM.
Wyniki KPL za Q3 2023 ekspert przyjął z lekkim rozczarowaniem. Punktowo w Q3 niepokoić może zatrzymanie impulsów wzrostowych w segmencie FilmBox, który dotychczas był kluczowy w procesie budowy wyników grupy, a z drugiej strony analityk obserwuje stopniową poprawę sytuacji w segmencie Stopklatka (efekt niskiej bazy po refarmingu) i segmencie Zoom TV.
– Ogółem przychody w Q3 2023 okazały się zbieżne z naszymi prognozami. Jednocześnie w Q3 spółka wypracowała wynik EBIT niższy o 1,5 mln zł względem naszych wcześniejszych założeń. Zwracamy uwagę, że względnie wysokie dodatnie przepływy generowane na przestrzeni ostatnich lat pozwoliły na spłatę zadłużenia bankowego. Na koniec Q3 2023 spółka nie korzystała z finansowania dłużnego (poza względnie niewielkim saldem leasingu), a saldo gotówki wynosiło 38 mln zł – czytamy w raporcie.
W Q4 analityk zakłada, że EBITDA skor. w ujęciu r/r zanotuje wzrost z około 21,6 mln zł do 23 mln zł. Tym samym w skali całego 2023 roku ekspert spodziewa się, że EBITDA skor. wyniesie 73,4 mln zł (w 2022 roku było to ok 70,5 mln zł).
– Przyjęte przez nas założenia na 2024 rok wskazują na stabilizacje wyników w segmencie FilmBox, wyhamowanie erozji w segmencie Kino Polska oraz oczekujemy impulsów wzrostu w Stopklatka i Zoom TV. Tym samym w 2024 roku prognozujemy wzrost EBITDA skor. do 79,1 mln PLN. Podobne tendencje dotyczące głównych segmentów widoczne są w naszym modelu również w prognozie na 2025 rok. Na lata 2024-2025 zakładana przez nas dynamika wzrostu EBITDA skor. wynosi odpowiednio 7,8 proc. i 6,7 proc. r/r. – czytamy w raporcie.
Kino Polska TV to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.
Raport analityczny dla Kino Polska TV powstał w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW 4.0, na zamówienie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pełna treść rekomendacji wraz z wymaganym przez prawo disclaimeram jest dostępna na stronie www.gpw.pl/gpwpa
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowania świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie.