
Fot. Cyfrowy Polsat.
– Wznawiamy pokrycie analityczne spółki i wydajemy zalecenie Kupuj z ceną docelową 13,39 PLN/akcję, czyli 28 proc. powyżej obecnej ceny rynkowej. Zgodnie z przyjętymi założeniami, spółka jest obecnie handlowana przy mnożniku EV/EBITDA na lata 2024-2025 na poziomie odpowiednio 5,9x i 5,5x. W naszej ocenie kolejne kwartały 2024 roku powinny wskazać, iż spółka przełamuje negatywne trendy w wynikach (widoczne zwłaszcza w 2023 roku). Tym samym spodziewamy się, iż sentyment inwestycyjny do CPS w drugim półroczu 2024 roku może być odczuwalnie inny niż obecnie (jeden z najsłabszych podmiotów z grupy dużych spółek na GPW w ujęciu 12 miesięcy czy YTD) – czytamy w raporcie Macieja Bobrowskiego.
Analityk spodziewa się, że początek 2024 roku w CPS upływał jeszcze pod presją rosnących kosztów działalności, co było widać w poprzednich odczytach wskazujących na erozję EBITDA skor. w relacji r/r. Jak zaznaczył, w modelu stara się uwzględnić stopniową poprawę relacji dynamiki przychodów i kosztów w ujęciu r/r.
– Nasze założenia wskazują, że w Q1 2024 EBITDA skor. może być w okolicy 751,3 mln PLN (-1,3 proc. r/r). Zakładamy, iż zatrzymanie obserwowanych w poprzednich kwartałach negatywnych dynamik w wynikach jest już na „wyciągnięcie ręki”. Na poziomie skonsolidowanym nasza symulacja wskazuje, że po Q2 i Q3 2024 EBITDA skor. LTM może być poniżej progu 3 mld PLN. Jednocześnie jednak za cały 2024 rok spodziewamy się, iż EBITDA skor. będzie w okolicy 3,06 mld PLN, co będzie oznaczało wzrost względem roku 2023 o 1,9 proc. – czytamy.
Symulacja DM BDM wskazująca na możliwość odwrócenia negatywnych trendów w 2024 roku dla CPS, uwzględnia w segmencie usług B2C i B2B założenie stopniowej poprawy relacji dynamiki przychodów względem kosztów.
– Wskaźnik ARPU dla klientów B2C według nas powinien wykazywać odczuwalnie lepsze dynamiki aniżeli w 2023 roku i będzie to efekt wprowadzanych w ostatnich kwartałach zmian w cennikach. W segmencie mediowym założyliśmy niski jednocyfrowy wzrost przychodów r/r w obszarze reklamy tv i sponsoringu oraz ok 12,9 proc. wzrost wpływów reklamowych z obszaru online w 2024 roku. Jednocześnie w strukturze kosztów ujęliśmy oczekiwany przez nas spadek kosztów kontentu o blisko 1 proc. r/r (w szczególności jest to wpływ Q4 2024 z uwagi na zakładane niższe koszty transmisji sportowych). Z kolei w segmencie zielonej energii staramy się uwzględnić efekt uruchomienia 2 projektów elektrowni wiatrowych (Człuchów i Przyrów).
Cyfrowy Polsat i Polkomtel (Grupa Polsat Plus) tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjno-energetyczną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje spółki są notowane na GPW od 2008 r.; spółka wchodzi w skład indeksu WIG20.