
DM BOŚ zaleca kupno akcji Mercator Medical
Zysk netto spółki za II kw. br. w wysokości 209,2 mln zł przekroczył naszą prognozę o 370 proc. Analityk szacuje, że średnia cena sprzedaży rękawic w II kwartale wzrosła do 0,25 zł za sztukę (+105 proc. kw./kw.). Biorąc pod uwagę trwającą drugą falę pandemii ekspert zakłada, że w I kw. 2021 roku średnia cena sprzedaży osiągnie szczytową wartość, by potem się unormować, o ile szczepionka przeciw COVID-19 będzie powszechnie dostępna. Rodak oczekuje, że w przypadku Mercatora średnia cena sprzedaży (średnia dla dystrybucji i produkcji) wyniesie w II kw. 2021 roku 0,44 zł za sztukę (113 USD za tysiąc sztuk rękawic), a następnie ceny powinny stopniowo zacząć spadać, by w IV kw. 2022 roku osiągnąć 0,18 zł za sztukę w następstwie sukcesywnie uruchamianych nowych mocy produkcyjnych.
– Według największego producenta rękawic na świecie Top Glove Corporation globalny popyt na jednorazowe rękawice powinien wzrosnąć o 20 proc./25 proc./15 proc. w 2020/2021/2022 roku. Z drugiej strony, czołowa czwórka malezyjskich producentów, zaspokajająca ponad 50 proc. globalnej podaży, planuje rozbudowę mocy produkcyjnych w 2020 i 2021 roku odpowiednio o 17 proc. i 16 proc. Przy założeniu, że moce produkcyjne w reszcie świata będą rosły w podobnym tempie, stan nierównowagi popytu i podaży na rynku rękawic może się utrzymać przez kolejne 2-3 lata. Średnia cena sprzedaży powinna rosnąć w okresie IV kw. 2020-I kw. 2021 w następstwie niewystarczającej podaży, by w następnych kwartałach (II kw. 2021-IV kw. 2022) zacząć powoli spadać – czytamy w raporcie przygotowanym przez Tomasza Rodaka, analityka DM BOŚ.
W efekcie całoroczna prognoza zysku netto za 2020 rok rośnie ponad 6-krotnie do 902,7 mln zł, co implikuje ok. 6,6x P/E (w porównaniu do 24x dla porównywalnych spółek). Ponadto, utrzymujący się brak równowagi popytu i podaży powinien umożliwić spółce wygenerowanie w 2021 roku zysku netto na zbliżonym do tegorocznego poziomie w oczekiwanej wysokości 892,3 mln zł. W związku z podwyższeniem prognoz finansowych analityk podniósł 12-miesięczną wycenę docelową dla Mercatora do 653,10 zł na akcję (poprzednio 175,5 zł na akcję). W oczekiwaniu poprawy wyników w kolejnych 2-3 kwartałach ekspert podtrzymał rekomendacje: długoterminową fundamentalną kupuj i krótkoterminową relatywną (do rynku) przeważaj.
– Nasza wycena metodą DCF utrzymuje się na stosunkowo niskim poziomie (305,7 zł na akcję) z uwagi na oczekiwane silne pogorszenie wyników po 2022 roku (co implikuje ok. 41x P/E w 2023 w porównaniu z historycznym P/E dla porównywalnych spółek rzędu 20-30x). Natomiast wycena porównawcza osiąga aż 1 000,6 zł na akcję, przy średnim wskaźniku P/E na lata 2020P-21P równym 6,6x (70% dyskonto wobec odpowiedników). Pomimo dużej dysproporcji pomiędzy wycenami zdecydowaliśmy się uwzględnić wycenę porównawczą w ostatecznym rachunku, ponieważ równoważy ona ryzyko błędu dotyczące mocno niepewnych prognoz wyników po 2022 roku – czytamy w raporcie.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540 mln zł w 2019 r.
Rekomendacja dla Mercator Medical powstała 11 października 2020 r. Autorem rekomendacji jest Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ. Wymagany prawem disclaimer jest do pobrania TUTAJ