Komunikat prasowy, Warszawa, 03.02.2016
Wirtualna Polska w ciągu 9M’15 zanotowała wzrost skorygowanego zysku EBITDA o ponad 26 proc. r/r, utrzymała dobrą pozycję wśród portali horyzontalnych oraz przeprowadziła, zgodnie z zapowiedziami z IPO, cztery akwizycje spółek internetowych. Rok 2016 r. zapowiada się dobrze dzięki ożywieniu na rynku reklamy internetowej (wg domów mediowych +7-18 proc. r/r). Wzrost rynku będzie stymulowany przez zmiany proponowane przez rząd. Nadanie misyjnego charakteru publicznym stacjom TV przy ograniczeniu czasu reklamowego przyniesie popyt na reklamę w innych mediach. Ponadto, wzrost ceny reklamy telewizyjnej powinien zachęcić do zwiększenia alokacji budżetów na rynku online. Spodziewamy się, że WPH wygeneruje organicznie 123 mln zł zysku EBITDA (+16 proc. r/r) vs. 112 mln zł nasza poprzednia prognoza. Dodatkowo, dzięki grudniowemu przejęciu Enovatis, właściciela portali wakacje.pl i easygo.pl, WPH skonsoliduje dodatkowo ponad >9 mln zł, co implikuje wynik EBITDA na poziomie 132 mln zł wskaźnik EV/EBITDA’16 na poziomie 8,6x, blisko 30 proc. poniżej niż dla spółek porównywalnych. Podtrzymujemy zalecenie inwestycyjne kupuj, przy podwyższeniu ceny docelowej do poziomu 50 zł.