
Studio Duality zostało wyłącznym partnerem chińskiego wydawcy HeartBeat Games.
Duality zostało oficjalnym partnerem chińskiego HeartBeat Games. Giełdowa spółka będzie doradzać studiom niezależnym, w jaki sposób powinny one dostosować swoje produkcje do regionalnych wymogów i które gry mają największe potencjały sprzedażowe oraz kontaktować ich z HBG.
– Chcemy ułatwić dotarcie do chińskich graczy, którzy spragnieni są nowości i stanowią ogromną rzeszę entuzjastów, liczonych w setkach milionów. Sami odczuliśmy, jak duży wpływ na wyniki finansowe gry może mieć chiński rynek i chcemy pomóc innym studiom niezależnym wejść do Państwa Środka z ich grami – tłumaczy Tomasz Strzałkowski, prezes zarządu Duality.
Zdaniem prezesa Duality, z uwagi na egzotyczną specyfikę wielu twórców już na starcie rezygnuje z obecności na rynku chińskim. Tymczasem już samo dotarcie do tamtejszych graczy np. przez platformę Steam potrafi wygenerować znaczące zyski. – Fani gamingu z Państwa Środka spragnieni są zachodnich gier i nowości, a to daje ogromne możliwości dla niezależnych producentów – dodaje prezes. Społeczność graczy w Chinach jest gigantyczna. Według szacunków, liczy ok. 320 milionów, a więc grami zainteresowanych jest tam niewiele mniej mieszkańców, niż liczą całe Stany Zjednoczone
– Nie można ignorować chińskiego rynku, szczególnie jeśli ma się możliwości skorzystania z jego zasobów – przyznaje Piotr Strzałkowski, wiceprezes zarządu Duality.
Dostęp do rynku chińskiego jest ściśle kontrolowany przez tamtejsze władze. Aby gra mogła być sprzedawana przez lokalnych dystrybutorów, musi najpierw przejść przez departament odpowiedzialny za cenzurę i otrzymać licencję. To z kolei wiąże się ze spełnieniem wielu specyficznych reguł. Studia muszą więc przygotować się na dodatkowy nakład czasu i pieniędzy. Gra jest jednak warta świeczki, bo każdy tytuł, która trafia na np. WeGame (największa chińska platforma sprzedaży gier) może liczyć na znaczne zyski ze sprzedaży. Oczywiście nie każda gra będzie nadawała się do wydania na chińskim rynku, nawet biorąc pod uwagę niezbędne zmiany.
– Dobrym przykładem są tutaj dwie produkcje Duality, czyli Barn Finders, które po zmianach zostanie dopuszczone do sprzedaży na lokalnych platformach chińskich oraz Accident, który musiałby właściwie zostać stworzony całkowicie nie od nowa, żeby spełnić restrykcyjne wymagania – mówią przedstawiciele studia.
Duality Games to produkujące gry wideo studio deweloperskie związane z PlayWay. We wrześniu 2020 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect.