
Fot. Duality
Pod względem sprzedaży Duality najlepiej wyglądało po debiucie pierwszego Barn Finders – gry łączącej elementy symulatora i przygodówki. Spółka zajmowała się zarówno produkcją, jak i była współwydawcą, a sama gra okazała się sporym sukcesem. Żadne późniejsze gry ani dodatki nie wygenerowały już takiej skali przychodów.
– Ponieważ spółka raportuje swoje wyniki w układzie rodzajowym kosztów to po stronie przychodów znajdziemy zarówno te pochodzące ze sprzedaży gier jak również zmianę stanu produkcji w toku. Z poniższego wykresu wyraźnie widać, że wraz z upływającym czasem ta druga pozycja nabierała na znaczeniu co było związane z pracami nad Unholy – komentuje analityk StockWatch.pl.

Źródło: opracowanie własne/StockWatch.pl
Poprzednie gry, jak wspomniany Barn Finders ale również Accident i Tales of Tomorrow: Experiment plasowały się w segmencie gier stosunkowo tanich. Inaczej miało to wyglądać dla debiutującego w lipcu 2023 r. horroru o tytule Unholy. Jednak biorąc pod uwagę skalę projektu, sprzedaż w okresie około premierowym była bardzo słaba.
– Na razie niestety gra okazuje się finansową klapą. Do połowy listopada 2023 r. sprzedano jedynie 1827 kopii, co przy pierwotnej cenie 119 zł daje nam niecałe 220 tys. zł brutto sprzedaży. Jednocześnie, kurczyły się też przychody uzyskiwane ze sprzedaży wcześniej wypuszczonych tytułów, a kwartał w którym miał miejsce debiut Unholy był jednocześnie drugim w historii najsłabszym okresem pod względem sprzedaży produktów począwszy od wypuszczenia pierwszej gry. Łączna sprzedaż produktów wyniosła jedynie 278 tys. zł – stwierdza analityk StockWatch.pl.
Rozczarowujący debiut znajduje odzwierciedlenie w wynikach trzeciego kwartału. Spółka miała tylko 85 tys. zł zysku operacyjnego (-85 tys. zł r/r) przy zredukowanych o 42 proc. r/r przychodach w wysokości 0,9 mln zł.
– W ujęciu narastającym od początku roku kwoty te wyniosły odpowiednio 3,3 mln zł (-10 proc. r/r) oraz 343 tys. zł (-57 proc. r/r). Jeżeli popatrzymy jedynie na sprzedaż samych produktów to regres w III kw. wyniósł 70 proc. r/r, a po dziewięciu miesiącach 27 proc. Przy słabym debiucie Unholy wyniki nie mogły być inne. Trzeba bowiem zaznaczyć, że do momentu pokrycia wszystkich kosztów wytworzenia gry rozlicza je do wysokości osiągniętego przychodu z ich sprzedaży w relacji 1:1 – dodaje analityk StockWatch.pl.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- historii spółki i jej dotychczasowej działalności jako producenta i wydawcy,
- fabuły i cen wydanych gier,
- sprzedaży i kluczowych czynników na nią wpływających,
- salda i struktury zapasów,
- kosztów produkcji gier i wpływu umów wydawniczych na wysokość wydatków,
- wyników finansowych,
- strategii, planów spółki i podjętych kooperacji,
- zaawansowania prac nad kolejnymi projektami,
- bieżącego stanu aktywów i wyzwań stojących przed Duality w tym kontekście,
- obecnej kapitalizacji i perspektyw.
Pełna treść analizy dostępna jest w Strefie Premium StockWatch.pl >> Pierwszorzędny horror… akcjonariusza – omówienie sprawozdania finansowego Duality po III kw. 2023 r.