rngtdspr
Advertisement
PARTNER SERWISU
poegeyph

Dynamiczne wzrosty przychodów i zysków Ten Square Games w 2018 roku

Omawiane walory:

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Ten Square Games zwiększyły się w 2018 roku ponad czterokrotnie i osiągnęły wartość 115,3 mln zł (27 mln zł w 2017). Zysk EBITDA w 2018 roku wyniósł 45 mln zł (11 mln zł w 2017, + 309 proc. r/r), a zysk netto 36,5 mln zł wobec 8,4 mln zł w 2017 roku (+335 proc. r/r).

Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele Ten Square Games.

Na wyniki spółki i znaczący wzrost poziomu sprzedaży, wpłynął przede wszystkim sukces gry Fishing Clash, która w 2018 roku wygenerowała ok. 88,8 mln zł przychodów. Fishing Clash jest grą mobilną typu F2P, najbardziej popularną grą wędkarską na świecie w 2018 roku, której premiera miała miejsce w IV kwartale 2017 roku.

Kolejna gra wędkarska spółki Let’s Fish (od 7 lat w portfelu Ten Square Games), wygenerowała przychody na poziomie ok. 16,5 mln zł (12,8 mln zł w 2017, +29 proc. r/r/). Przychody z gry Wild Hunt (sportowy symulator polowań, debiut gry w połowie 2017) wzrosły pięciokrotnie rok do roku do poziomu 4,9 mln zł.

Produkty Grupy Ten Square Games są sprzedawane globalnie poprzez sieć sklepów z aplikacjami mobilnymi Google Play, AppStore oraz z wykorzystaniem kanałów przeglądarkowych. W 2018 roku najwięcej płatności zostało wygenerowane przez sklep Google Play (łącznie 54 proc.), na kolejnym miejscu jest AppStore z 25 procentowym udziałem, a 21 proc. płatności generują pozostali pośrednicy. Geograficzny podział przychodów kształtuje się następująco: Europa 42,2 proc., Ameryka Północna 41 proc., Azja 10,9 proc., Ameryka Południowa 2,5 proc., Australia i Oceania 2,0 proc., Afryka 1,4 proc.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników 2018 roku i sukcesu Fishing Clash. Stworzyliśmy grę globalną, interesującą dla graczy na całym świecie. W  trybie ciągłym wprowadzamy do gry kolejne ulepszenia m.in. nowe łowiska, nowe rodzaje ryb oraz aktywnie zarządzamy grą poprzez live-ops. Dużą wagę przykładamy do właściwej alokacji wydatków marketingowych. W 2018 roku koszty marketingu osiągnęły łączny poziom 24 mln zł, z czego 98 proc. zostało poniesionych na Fishing Clash. Druga nasza gra – Let’s Fish wygenerowała w 2018 roku bardzo satysfakcjonujące przychody. Podobno wędkarstwo to sztuka cierpliwości, tak więc budując nasze portfolio, wytrwale dążyliśmy do osiągnięcia wyników, jakie teraz możemy z dumą zaprezentować – mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes zarządu Ten Square Games.

Prezes Pernal dodał, że celem firmy jest tworzenie gier o długim okresie życia i wysokiej monetyzacji. Według niego, firma zbyt konserwatywnie podeszła do potencjału spółki. W programie motywacyjnym spółka zakładała osiągnięcie w 2018 roku zysku EBITDA na poziomie 26 mln zł, a wypracowała aż 45 mln zł. Obecnie deweloper pracuje nad kolejną produkcją – Mini Golf oraz nad kolejnym tytułem hobbystycznym. Jednocześnie toczą się prace nad dwoma grami skierowanymi do kobiet oraz nad grami w technologii HTML5. Premiery tych gier są planowane na ten i kolejny rok.

– Przed nami kolejny dynamiczny rok. Wierzymy, że gra Fishing Clash nie osiągnęła jeszcze pełni swoich możliwości i nadal chcemy ją rozwijać, co przy odpowiednim wsparciu marketingowym powinno pozytywnie wpłynąć na monetyzację. Pracujemy nad kolejnymi tytułami wykorzystując zdobyte doświadczenia. Jednocześnie nieustannie eksplorujemy rynek. Dostrzegamy jak z roku na rok rynek gier staje się coraz bardziej konkurencyjny. Monitorujemy możliwości i nisze, które w naszej opinii są jeszcze niezagospodarowane i dają możliwość ekspansji. Przy tak dynamicznym rynku, jakim jest rynek gier i nowych technologii zdolność do szybkich zmian to nasz ogromny atut. Rośniemy, jesteśmy elastyczni i nieustannie otwarci na utalentowanych ambitnych ludzi – mówi Maciej Popowicz, prezes Zarządu Ten Square Games.

Spółka jeszcze przed IPO przyjęła politykę dywidendową zakładającą wypłatę akcjonariuszom do 75 proc. skonsolidowanego zysku netto w formie dywidendy. Na koniec 2018 roku Grupa posiadała niemal 40 mln zł środków pieniężnych, a trwające obecnie produkcje są finansowane z bieżących środków.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat