PARTNER SERWISU
ezxclmba

Emperia ma nowy pomysł na rozwój sieci sklepów Stokrotka

Omawiane walory:

Handlowa spółka pracuje na koncepcją franczyzy dla sklepów pod szyldem Stokrotki. Jednocześnie Emperia zamierza wypełnić lukę po Tradisie uruchamiając obsługę systemu logistycznego dla swojej sieci detalicznej.

Emperia ujawniła nowe założenia strategii dla sieci sklepów Stokrotka. Giełdowa spółka aktualnie pracuje nad stworzeniem i wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod szyldem Stokrotki. Rozwiązanie będzie dedykowane sklepom o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m2, w tym nie mniej niż 350 m2 sali sprzedaży.>> Komunikat znajdziesz tutaj.

Jednocześnie spółka poinformowała o zakończeniu wdrażania kompleksowego rozwiązania systemu logistycznego dla sieci sklepów Stokrotka. System ten został oparty na magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie pod Warszawą oraz sieci magazynów rozmieszczonych na terenie całego kraju. Należy dodać, że kilka miesięcy temu Stokrotka wypowiedziała Tradisowi (spółka z grupy Eurocash przejęta od Emperii) umowę dystrybucyjną. System logistyczny jest odpowiedzią na rozwiązanie wspomnianej umowy.

Na koniec 2012 roku sieć Stokrotek obejmowała 201 supermarketów, których obroty w zeszłym roku wyniosły 1,75 mld zł. W marcu spółka ogłosiła strategię dla tej sieci. Giełdowa spółka chce przyspieszyć rozwój Stokrotek do 30 placówek rocznie. Zapowiedziano wówczas wdrożenie m.in. szerszego asortymentu convenience, zwiększenie znaczenia produktów regionalnych i nacisk na towary fresh, czyli mięso, wędliny, nabiał, a także warzywa i owoce. Nie wykluczono także inwestycji w rozwój asortymentu private label. Docelowy udział marki własnej może sięgnąć nie więcej niż 20 proc. Nowa strategia zakłada m.in. bardziej agresywne zarządzanie cenami towarów marki własnej w segmencie ekonomicznym, uelastycznienie polityki cenowej, wdrożenie nowej ekspozycji towarów i nowego modelu działań promocyjnych.

>> Wskaźnik C/WK spółki to 1,32 przy średniej dla sektora 2,26. >> Analizę wskaźnikową Emperii uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl

W I kwartale segment detaliczny odpowiadał za blisko 98 proc. przychodów ze sprzedaży grupy. W tym okresie w sumie wyniosły one 493 mln zł były wyższe o 0,33 proc. w ujęciu r/r. Zysk netto wypracowany przez grupę wyniósł 13,7 mln zł i był niższy o 47,7 proc. Na jego poziom wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie dochodów odsetkowych – o blisko 10 mln zł, po ubiegłorocznej wypłacie dywidendy akcjonariuszom.

Na czwartkowej sesji akcje Emperii zyskują na wartości, ale w tym roku kurs ulega częstym falowaniom. Zakres tych ruchów mieści się w przedziale 52,50-63 zł. Od początku roku kurs Emperii zyskał 6 proc.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat