Emperia ujawniła nowe założenia strategii dla sieci sklepów Stokrotka. Giełdowa spółka aktualnie pracuje nad stworzeniem i wdrożeniem koncepcji sieci franczyzowej pod szyldem Stokrotki. Rozwiązanie będzie dedykowane sklepom o charakterze supermarketów o powierzchni całkowitej co najmniej 400 m2, w tym nie mniej niż 350 m2 sali sprzedaży.>> Komunikat znajdziesz tutaj.
Jednocześnie spółka poinformowała o zakończeniu wdrażania kompleksowego rozwiązania systemu logistycznego dla sieci sklepów Stokrotka. System ten został oparty na magazynie centralnym zlokalizowanym w Teresinie pod Warszawą oraz sieci magazynów rozmieszczonych na terenie całego kraju. Należy dodać, że kilka miesięcy temu Stokrotka wypowiedziała Tradisowi (spółka z grupy Eurocash przejęta od Emperii) umowę dystrybucyjną. System logistyczny jest odpowiedzią na rozwiązanie wspomnianej umowy.
Na koniec 2012 roku sieć Stokrotek obejmowała 201 supermarketów, których obroty w zeszłym roku wyniosły 1,75 mld zł. W marcu spółka ogłosiła strategię dla tej sieci. Giełdowa spółka chce przyspieszyć rozwój Stokrotek do 30 placówek rocznie. Zapowiedziano wówczas wdrożenie m.in. szerszego asortymentu convenience, zwiększenie znaczenia produktów regionalnych i nacisk na towary fresh, czyli mięso, wędliny, nabiał, a także warzywa i owoce. Nie wykluczono także inwestycji w rozwój asortymentu private label. Docelowy udział marki własnej może sięgnąć nie więcej niż 20 proc. Nowa strategia zakłada m.in. bardziej agresywne zarządzanie cenami towarów marki własnej w segmencie ekonomicznym, uelastycznienie polityki cenowej, wdrożenie nowej ekspozycji towarów i nowego modelu działań promocyjnych.
>> Wskaźnik C/WK spółki to 1,32 przy średniej dla sektora 2,26. >> Analizę wskaźnikową Emperii uwzględniającą wyniki za I kwartał znajdziesz w StockWatch.pl
W I kwartale segment detaliczny odpowiadał za blisko 98 proc. przychodów ze sprzedaży grupy. W tym okresie w sumie wyniosły one 493 mln zł były wyższe o 0,33 proc. w ujęciu r/r. Zysk netto wypracowany przez grupę wyniósł 13,7 mln zł i był niższy o 47,7 proc. Na jego poziom wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie dochodów odsetkowych – o blisko 10 mln zł, po ubiegłorocznej wypłacie dywidendy akcjonariuszom.
Na czwartkowej sesji akcje Emperii zyskują na wartości, ale w tym roku kurs ulega częstym falowaniom. Zakres tych ruchów mieści się w przedziale 52,50-63 zł. Od początku roku kurs Emperii zyskał 6 proc.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl