Najbliższe miesiące zapowiadają się arcyciekawie dla akcjonariuszy Vivid Games. Bydgoskie studio zamierza wydać trzy nowe gry: w maju Space Pioneer, w czerwcu Metal Fist, a w sierpniu Gravity Rider. Według prezesa spółki, potencjał sprzedażowy gier jest znacznie wyższy w porównaniu z wcześniejszymi produkcjami studia. Tytuły te powinny trafić do znacznie większej grupy graczy niż dotychczasowy hit od Vivid Games – Real Boxing.
– Przez najbliższe 5 miesięcy skupiamy się na 3 najnowszych tytułach. Dla nas ważne jest, żeby były dobre, silne i były w stanie generować przychód przez długi czas. Są to gry z rożnych kategorii i z lepszymi metrykami niż nasze dotychczasowe tytuły. Dlatego zakładamy, że wpływ tych gier na nasze przychody będzie duży i dywersyfikację portfolio – powiedział prezes spółki Remigiusz Kościelny podczas spotkania z dziennikarzami.
Każda z planowanych gier była testowana na platformach mobilnych iOS i Android. Tytuły były też udostępnione graczom jako „soft launch”, co pozwoliło na uzyskanie feedbacku od dziesiątek tysięcy graczy i pozwoliło na weryfikację założeń.
– Premiery na platformach odbędą się z krótką różnicą czasową. Pierwszy będzie iOS. Dotychczas iOS przynosił nam więcej przychodów od Androida, teraz to może się zmienić na korzyść Androida, ponieważ gry są odpowiednio zoptymalizowane – dodał Kościelny.
Jedna z zapowiedzianych gier – Gravity Rider jest już dostępna w modelu subskrypcyjnym dzięki współpracy z brazylijską spółką Bemobi Media e Entretenimento LTDA.
– Dzięki temu, że gra jest w pełni grywalna, mogliśmy rozpocząć sprzedaż już teraz. Wersja Android, która trafiła do dystrybucji, jest gotową grą, pozbawioną jednak mechanizmów free to play, które w modelu subskrypcyjnym nie są potrzebne – poinformował prezes Vivid Games w komunikacie prasowym.
Gravity Rider wydany został już kilka miesięcy temu w fazie grywalnej bety. Twórcy gry przekazali, że są zadowoleni z obecnych ocen i pozytywnej reakcji graczy. Obecnie dodawane są do GR kluczowe mechaniki w modelu free to play. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom Vivid Games
Po wydaniu trzech gier w ciągu najbliższych miesięcy Vivid Games będzie miało więcej przestrzeni na nowe projekty. Jak zapewnia spółka, program wydawniczy cały czas działa i kolejne gry pojawią się wkrótce. Studio przypomniało też, że jeden z projektów z GameINN ruszył jeszcze w styczniu.
Giełdowy gamedev znów na fali
O producentach gier wideo znów jest głośno na GPW. Na przestrzeni trzech miesięcy akcje wybranych spółek mocno urosły. Oprócz Vivid Games, dwucyfrowe wzrosty zanotowały w tym czasie PlayWay, 11 bit studios oraz CD Projekt. Z kolei za odrabianie wcześniejszych strat zabrali się ubiegłoroczni maruderzy: The Farm 51 i Bloober Team.

Stopy zwrotu growych deweloperów w ciągu ostatnich 3 miesięcy