egikiusj
PARTNER SERWISU
fjprique

Eurocash inwestuje w markę Moje Sklepy. Wyda 40 mln zł na modernizację i promocję

Omawiane walory:

Grupa Eurocash zaprezentowała swoim klientom nową strategię rozwoju dla sieci partnerskich ABC, Groszek i Euro Sklep działających pod marką parasolową „Moje Sklepy”. Łączna wartość inwestycji wyniesie rekordowe 40 mln zł i obejmie m.in. modernizację 4 tys. sklepów do końca 2025 r., rozwój narzędzi digitalowych oraz działania promocyjne.

eurocash, sklepy, strategia, handel, akcje,

Eurocash inwestuje w markę Moje Sklepy. Wyda 40 mln zł na modernizację i promocję

– Działania wspierające handel niezależny są ważnym elementem naszej strategii biznesowej, którą konsekwentnie realizujemy. W naszej orbicie mamy zarówno właścicieli sklepów, jak też konsumentów. Dlatego intensywnie pracujemy, by wyposażać lokalne sklepy w takie narzędzia, które pozwolą im skutecznie konkurować z dużymi sieciami, a jednocześnie budować lojalność konsumentów. Inwestujemy zarówno w technologię, jak też w modernizację sklepów, by zmieniały się tak, jak oczekują tego ich klienci – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

„Nasz klient, nasz fan”, czyli nowa strategia sieci partnerskich należących do Grupy Eurocash, opiera się na pięciu filarach. Jej kluczowym elementem jest kompleksowe odświeżenie wizerunku sklepów, w tym modernizacja witryn i wnętrz placówek. Obok brandingu poszczególnych sieci, pojawi się także spójna identyfikacja wizualna marki parasolowej „Moje Sklepy”. Spółka zainwestuje też w witrynowe ekrany LED, na których wyświetlane będą  treści promocyjne. Dzięki temu sklepy zyskają nie tylko atrakcyjny, nowoczesny wygląd, ale także lepszą widoczność na tle konkurencji.

– Nowa strategia została wypracowana we współpracy z gronem ekspertów oraz franczyzobiorcami, którzy wnieśli do niej swoje unikalne doświadczenie wynikające z bliskiej, bezpośredniej relacji z klientami sklepów. Z jednej strony, zmiany obejmują modernizację lokali, które mają stać się nowoczesne, przestronne i dostosowane do preferencji współczesnych konsumentów. Z drugiej strony, zmieniamy również samo pozycjonowanie lokalnych sklepów. Chcemy zbudować „modę na lokalne zakupy”, a nowa strategia ma to ułatwić – podkreśla Dominik Kasperek, dyrektor generalny Eurocash Sieci Partnerskich.

>> Eurocash na rozdrożu: Czy gigant handlu hurtowego znajdzie drogę do wzrostu?

Nowa aplikacja ma zbudować lojalność klientów

Priorytetowym elementem strategii jest rozwój aplikacji mobilnej „Moje Sklepy” wspólnej dla wszystkich trzech sieci partnerskich. Narzędzie ma stać się sercem budowania relacji z klientami. Rozbudowa aplikacji o interaktywne formaty, takie jak stories, wprowadzenie kuponów, loterii oraz innych mechanizmów lojalnościowych ma zwiększyć jej atrakcyjność, zwłaszcza wśród młodszej grupy klientów. Strategia zakłada, że do końca 2025 roku program pozyska milion użytkowników, co ma przełożyć się na zwiększenie obrotów w sklepach należących do sieci.

Dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb

Strategia zakłada także dostosowanie formatów sklepów do lokalnych potrzeb konsumentów oraz różnych modeli biznesowych. Podział na „Małe lokalne sklepy” oraz „Duże lokalne sklepy”, a w związku z tym wprowadzenie zróżnicowanych promocji, umożliwi lepsze dopasowanie oferty asortymentowej, a z perspektywy franczyzobiorcy – skuteczniejsze zarządzanie biznesem oraz efektywniejszą egzekucję promocji.

– Nowa strategia jest krokiem milowym w rozwoju naszych sieci partnerskich. Z jednej strony pozwala nam na budowanie spójnego wizerunku marki parasolowej „Moje Sklepy”, a z drugiej – daje możliwość zachowania unikalnego, lokalnego charakteru każdego sklepu. Stawiamy na silne relacje z franczyzobiorcami, cyfryzację i rozwiązania technologiczne, a także lepsze zrozumienie potrzeb klientów. W obliczu dynamicznych zmian rynkowych chcemy, aby nasze sklepy nie tylko przetrwały, ale także odgrywały ważną rolę na lokalnej mapie zakupowej Polaków – wyjaśnia Dominik Kasperek.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat