ntydeirv
Advertisement
PARTNER SERWISU
dbawdlsh

Eurocash miało 36,78 mln zł zysku netto w II kwartale 2018 r.

Omawiane walory:

Eurocash odnotował 36,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 62,9 mln zł straty rok wcześniej. Znormalizowany zysk netto grupy wyniósł 39,03 mln zł w II kw. br. wobec 52,59 mln zł zysku rok wcześniej.

(Fot. Eurocash)

Wynik znormalizowany liczony jest wyłączając wpływ kosztów jednorazowych, które w 2018 r. związane były z kosztami poniesionymi w związku z nabyciem sieci sklepów Mila, natomiast w 2017 r. związane były z płatnością zabezpieczenia z tytułu potencjalnych płatności VAT.

Zysk operacyjny wyniósł 67,63 mln zł wobec 39,56 mln zł straty rok wcześniej. Znormalizowany zysk EBIT wyniósł odpowiednio: 70,64 mln zł wobec 74,84 mln zł zysku rok wcześniej.

Raportowany wynik EBITDA wyniósł 117,03 mln zł wobec 5,87 mln zł rok wcześniej, zaś znormalizowana EBITDA – odpowiednio: 120,04 mln zł wobec 120,27 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5.775,37 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 5.466,74 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2018 r. spółka miała 20,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 77,81 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 10.775,7 mln zł w porównaniu z 10.117,82 mln zł rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 159,65 mln zł wobec 157,76 mln zł.

– Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. sięgnęły blisko 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Wzrost organiczny grupy (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5 proc. – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

>> Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów >> Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W segmencie hurtowym sprzedaż wzrosła o ponad 5 proc. r/r do 8,6 mld zł, a EBITDA przekroczyła 160 mln zł i była o 13 proc. wyższa niż przed rokiem.

– Sprzedaż segmentu detalicznego wzrosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. o ponad 7 proc. do blisko 1,8 mld zł. Wpływ na wynik EBITDA tego segmentu (w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 53,5 mln zł) ma integracja oraz remodeling i renowacja sklepów EKO. Po pierwszej połowie tego roku już 149 sklepów EKO działało pod szyldem Delikatesy Centrum, a trzy zaczęły funkcjonować pod szyldem Lewiatan – czytamy dalej.

Rozwijany przez Eurocash projekt dostaw produktów świeżych, który jest kluczowy dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej sklepów detalicznych, przyniósł w pierwszym półroczu br. ponad 300 mln zł przychodów i był bliski osiągnięcia progu rentowności już w II kwartale – znacznie szybciej od oczekiwań.

– Po okresie testów, Grupa Eurocash zdecydowała o udostępnieniu niezależnym przedsiębiorcom konceptów Duży Ben oraz Kontigo. Sieci te będą rozwijane w modelu franczyzowym i agencyjnym – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 55,3 mln zł wobec 75,97 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat