
Europa da się lubić – analiza fundamentalna LPP Fot. spółka.
Skonsolidowane przychody LPP za trzeci kwartał obrotowy 2023 r. tj. sierpień-październik, wyniosły 4,35 mld zł i choć minimalnie, to jednak były o 0,4 proc. (16 mln zł) niższe niż przed rokiem. Przyczyn słabszej sprzedaży w tym okresie nie upatruje się jednak bezpośrednio w spółce, a w… pogodzie.
– (…) gdy usłyszałem podczas poprzedniej konferencji wynikowej LPP informację o słabej sprzedaży we wrześniu właśnie ze względu na pogodę byłem dość mocno sceptyczny. Jeśli jednak przypomnimy sobie temperatury 20 i więcej stopni Celsjusza to mamy je także potwierdzone w powyższej średniej. Dość podobnie zresztą wyglądała sytuacja w większości krajów europejskich. A przecież już w zasadzie od końca sierpnia w salonach pojawia się kolekcja jesienno-zimowa. Stąd przy najcieplejszym wrześniu w historii pomiarów IMGW (+4-5 C vs średnia) słabe obroty we wrześniu nie powinny nikogo dziwić, i faktycznie mogą być wytłumaczeniem leżącym w dużej mierze poza spółką — komentuje Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl

Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
Istotnie wzrósł zysk na sprzedaży, który wyniósł 826 mln zł i rok do roku był wyższy o 95 proc. 803 mln zł LPP wypracowało na poziomie zysku operacyjnego, w porównaniu do 511 mln zł przed rokiem. Przełożyło się to na obecne 18,4 proc. rentowności EBIT, podczas gdy rok temu było 11,7 proc.
– Dodatkowo dynamika wyniku operacyjnego rok do roku wyniosła 57 proc. Jest ona w tym wypadku niższa niż zysku na sprzedaży, z powodu omawianej wcześniej korekty na 100 mln zł dokonanej w Q3 2022/23. (…) Tak czy owak, patrząc na rentowność operacyjną na poziomie 18,4 proc. oraz zysk EBIT, który wartościowo jest o 56,8 proc. wyższy, nie ma co narzekać i należy przyznać spółce solidnego plusa za takie wyniki – dodaje Przemysław Staniszewski, analityk StockWatch.pl.
LPP ostatecznie osiągnęło 574 mln zł na poziomie zysku netto, co przełożyło się na dynamikę rok do roku +45 proc.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- dynamiki i struktury sprzedaży wg marek,
- rozwoju sieci sklepów,
- sprzedaży w ujęciu geograficznym,
- sezonowości biznesu,
- rentowności sprzedaży,
- wpływu kursów walutowych oraz czynników makroekonomicznych i politycznych,
- kosztów,
- wyników finansowych na różnych poziomach,
- działalności finansowej,
- cyklu konwersji gotówkowej,
- zadłużenia spółki,
- polityki dywidendowej,
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny w kontekście planów spółki.
Pełna treść analizy dostępna jest w Strefie Premium StockWatch.pl >>Europa da się lubić – omówienie sprawozdania finansowego LPP po 3 kw. 2023/2024 r.