
Key art projektu Oxygen spółki Far From Home. Kliknij, aby powiększyć
– W minionym kwartale zespół Far From Home zakończył pracę nad wersją demo ‚Project Oxygen’ – gry, której oficjalny tytuł nie został jeszcze zapowiedziany. Produkcja została udostępniona przez platformę Steam dla partnerów biznesowych oraz wydawców. Przedstawione demo składało się z blisko 7-godzinnego fragmentu rozgrywki oraz materiałów ukazujących docelową oprawę graficzną – czytamy w komunikacie.
– W ostatnich miesiącach naszym celem było przygotowanie grywalnego dema, pozwalającego na zbieranie feedbacku od specjalistów branżowych. Wersja pokazowa prezentowała strukturę rozgrywki, w tym kluczowe elementy i mechaniki gry. Częścią dema były m.in. dwa levele ukazujące docelową jakość oprawy graficznej. Jesteśmy zadowoleni z feedbacku, który zebraliśmy od zewnętrznych firm oraz ekspertów branżowych – ich głosy potwierdziły potencjał naszej wizji gry – powiedział prezes Far From Home Andrzej Blumenfeld, cytowany w komunikacie.
Project Oxygen, którego premiera Early Access planowana jest na 2022 rok, jest produkcją Premium Indie (AA+) na komputery osobiste oraz konsole PlayStation oraz Xbox. Obecnie nad tytułem pracuje 13 specjalistów, a Far From Home planuje kolejne wzmocnienia zespołu oraz prowadzi rozmowy w kwestii potencjalnego wydawcy.
– Wraz z przygotowaniem wspomnianego wcześniej dema przystąpiliśmy do kolejnego etapu rozmów z wydawcami. Mamy zabezpieczone środki na rozwój i promocję tytułu, dlatego wpływ na końcową decyzję będą miały przede wszystkim know-how i prestiż potencjalnych wydawców gry. W międzyczasie konsultujemy się z doradcami w celu wybrania najlepszej możliwej ścieżki rozwoju projektu i przygotowujemy się do oficjalnej zapowiedzi naszej produkcji. W ostatnich miesiącach podpisaliśmy umowę z zagraniczną agencją PR w zakresie trailera i przygotowania planów marketingowych. Już niedługo powinniśmy zaprezentować logo oraz docelowy tytuł ‚Projektu Oxygen’ – dodał Blumenfeld.
Far From Home to wrocławskie studio game deweloperskie, którego pracownicy posiadają doświadczenie przy pracy zarówno nad produkcjami AAA jak i indie, w firmach takich jak Techland, Larian Studios, Farm 51, czy Bloober Team. Spółka chce skupić się na tworzeniu gier akcji z rozwiniętymi elementami narracyjnymi. Pierwsza gra studia, z gatunku survival o nazwie roboczej „Project Oxygen”, powstająca na silniku Unreal Engine, ma należeć do segmentu AA+. W planach wydawniczych przewidziane są jej wersje na PC, PS5 oraz XboX Series X.