
Andrzej Blumenfeld, prezes Far From Home.
Produkcja Far From Home została ciepło przyjęta przez graczy. Tytuł na platformie Steam zebrał ponad 1,4 tys. ocen, z czego aż 89 proc. to pozytywy. Studio sygnalizuje, że odsetek zwrotów wynosi 6,4 proc., co jest niezłym wynikiem jak na grę indie. Obecnie wishlista Forever Skies liczy blisko 450 tys. użytkowników Steama.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników które widzimy po dwóch tygodniach. Z jeden strony mówimy o sprzedaży, która przekroczyła nasze oczekiwania, a z drugiej o bardzo ciepłym przyjęciu gry ze strony graczy. User Score na poziomie 89 proc. przy 1.400 recenzjach traktujemy jako sygnał, że udało nam się osiągnąć jakość, której oczekiwali gracze. Jest to olbrzymia motywacja dla całego zespołu do dalszego działania i rozwijania Forever Skies – powiedział Andrzej Blumenfeld, prezes zarządu Far From Home.
Budżet trybu early access wyniósł 2,4 mln dolarów i na tę sumę składały się produkcja (1,3 mln USD), outsource (150 tys. USD), marketing (400 tys. USD) oraz szeroko rozumiany koszty administracyjne (550 tys. USD).
– Póki co nie mamy jeszcze oficjalnego raportu ze Steama podsumowującego wpływy za premierowy czerwiec, jednak bazując na bieżących raportach spodziewane przychody netto wygenerowane przez pierwsze dwa tygodnie sprzedaży pokryły ponad 1/3 wspomnianego budżetu – powiedział Adam Torchała, financial and operations officer w Far From Home.
Studio sygnalizuje, że już w lipcu pojawi się pierwszy znaczący upgrade. W planach jest także tryb kooperacyjny, który zdaniem deweloperów będzie bardzo istotnym motorem napędowym sprzedaży. Spółka w ramach przygotowań early accessu rozpoczęła także prace nad wersją konsolową, która zadebiutuje najprawdopodobniej w momencie pełnej premiery Forever Skies na Steamie.
Forever Skies to postapokaliptyczny sci-fi survival, przenoszący graczy na zniszczoną przez katastrofę ekologiczną Ziemię. Za pomocą zaawansowanego technologicznie sterowca, gracze mają okazję odkrywać niebo i poznawać świat ukryty pod toksycznym pyłem otaczającym planetę. Forever Skies to jednak nie tylko historia przetrwania w zniszczonym świecie, ale również emocjonująca podróż sterowcem, który gracze mogą rozbudowywać i możliwość modyfikowania patogenów, które wzmacniają postać gracza.
Far From Home powstało w 2020 roku. Studio tworzą deweloperzy takich gier jak Dying Light, Dying Light 2, Dead Island, The Medium, Chernobylite czy serii Divinity Original Sin. Spółka zapowiedziała chęć debiutu na warszawskiej giełdzie.