
Forever Entertainment skokowo poprawił wyniki i zaproponował dywidendę
W IV kwartale Forever Entertainment wypracował 1,64 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,56 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,47 mln zł (vs. -1,67 mln zł), a przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi sięgnęły 9,53 mln zł (vs 5,23 mln zł rok wcześniej).
– Finalne wyniki Forever Entertainment za 4Q’22 na poziomie EBIT okazały się zgodne ze wcześniejszymi szacunkami, natomiast ostatecznie zysk netto był delikatnie niższy. Na przestrzeni omawianego kwartału spółka wypracowała 9,5 mln zł przychodów (+82,3 proc. r/r) – z czego 8,9 mln zł odnosi się do przychodów ze sprzedaży produktów – wzrost o 92,6 proc. r/r (zbliżone do naszych oczekiwań), a reszta czyli 0,7 mln zł do zmiany stanu produktów – wzrost o 7,5 proc. r/r (w naszych prognozach zakładaliśmy poziom ok 1,5 mln zł). Największy wpływ na wzrost przychodów spółki w 4Q’22 miała premiera gry „Front Mission 1st: Remake” (według naszych szacunków w omawianym kwartale sprzedała się w nakładzie ok. 50 tys. kopii wyłącznie na NS) oraz sprzedaż wydanej na przestrzeni 2022 r. „The House of The Dead: Remake” (na wszystkich głównych platformach) – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
W całym 2022 r. spółka miała 9,7 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,57 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży i zrównanych z nimi w wysokości 45,1 mln zł w porównaniu z 25,84 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 12,29 mln zł.
– Forever Entertainment osiągnęła w 2022 roku najwyższe w dotychczasowej historii spółki wyniki finansowe. Wartość przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi wypracowana przez emitenta wyniosła 45 096 tys. zł i była wyższa o 74,5 proc. lub o 19 252 tys. zł w porównaniu do wartości przedstawionych za 2021 rok. Przychody ze sprzedaży produktów wzrosły o 74,1 proc. r/r lub o 17 066 tys. zł do 40 108 tys zł na koniec 2022 roku. […] Forever Entertainment S.A. osiągnęła zysk operacyjny za 2022 rok w wysokości 11 711 tys zł, tj. ponad 11-krotnie wyższy w porównaniu do zysku z działalności operacyjnej wykazanego w poprzednim roku obrotowym. Zysk EBITDA za 2022 rok wyniósł 12 285 tys. zł i był 5,6-krotnie wyższy od zysku EBITDA za 2021 rok. Zysk netto spółki za 2022 rok wyniósł 9 696 tys. zł wobec był wyższy ponad 6-krotnie w porównaniu do zysku za poprzedni rok obrotowy. Wraz ze wzrostami zysków Forever Entertainment S.A., nastąpił wzrost rentowności spółki: EBITDA do 27,2 proc. na dzień 31.12.2022 roku w porównaniu do 8,5 proc. z roku poprzedniego, a także odpowiednio rentowności operacyjnej do 26,0 proc. z 4,0 proc. oraz rentowności netto do 21,5 proc. z 6,1 proc. – czytamy w raporcie.
Forever Entertainment przygotowuje się do realizacji kolejnych tytułów i negocjuje pozyskanie dalszych o potencjale sprzedaży, który w ocenie spółki znacznie przekracza potencjał sprzedażowy istotnych tytułów ujawnionych do tej pory.
Rekomendacja dywidendy
Forever Entertainment jest drugą po Creepy Jar spółką z branży gamingowej, która przedstawiła oficjalną propozycję dywidendy. Zarząd zarekomendował przeznaczenie na ten cel 2,72 mln zł z zysku netto za 2022 r., co oznacza wypłatę w wysokości 0,10 zł na akcję (DY=2 proc.). Pozostała kwota 6,98 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy. Jeśli akcjonariusze zaakceptują propozycję na walnym, będzie to druga w giełdowej historii spółki dywidenda. W ubiegłym roku Forever Entertainment wypłacił 3 grosze na akcję (DY=0,63 proc.).
Forever Entertainment to notowany na NewConnect producent i wydawca gier komputerowych.