
(Fot. spółka)
– W następstwie nieuzasadnionej i niesprowokowanej agresji Rosji na Ukrainę, zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu dostaw na rynek rosyjski oraz wstrzymaniu rozwoju CCC w Rosji poprzez zaniechanie planów ekspansji oraz konsekwentne ograniczanie planowanej działalności operacyjnej. Ostatecznie, spółka zależna w Rosji został zbyta poza Grupę CCC po dniu bilansowym, 17 maja 2022 r. – czytamy w komunikacie.
W Rosji Grupa prowadziła działalność poprzez 39 sklepów w ramach spółki zależnej.
– Grupa prowadzi działalność w Ukrainie za pośrednictwem franczyzy, stąd aktywa inne niż należności handlowe, przypisane do tego rynku, na dzień bilansowy nie stanowiły istotnej wartości – czytamy też w komunikacie.
Grupa CCC zwiększa sprzedaż
Grupa CCC rozpoczęła II kwartał roku obrotowego 2022 (maj-lipiec) wzrostem przychodów o ponad 35 proc. r/r, podała spółka. Po 22 dniach maja 2022 r. sprzedaż online wzrosła o 48 proc. r/r.
– Grupa CCC obserwuje istotne ożywienie aktywności konsumentów w maju, po jej wcześniejszym załamaniu na przełomie lutego i marca 2022 roku (spowodowanym głównie niesprzyjającym otoczeniem makroekonomicznym i wybuchem wojny w Ukrainie). Pozytywne tendencje w konsumpcji odnotowano zarówno w handlu detalicznym, jak i e-commerce, przy czym na zaufanie konsumentów nadal negatywnie oddziałują wysokie i wciąż rosnące stopy procentowe oraz inflacja – czytamy w raporcie kwartalnym.
Grupa CCC rozpoczęła II kwartał roku obrotowego 2022 wzrostem przychodów o ponad 35%, pomimo wysokiej bazy z poprzedniego roku (odroczony popyt po lockdownie).
– Utrzymana została tym samym wysoka dynamika sprzedaży odnotowana w pierwszym kwartale br. Po 22 dniach maja 2022 roku udział e-commerce w przychodach grupy wyniósł 50 proc. Sprzedaż online wzrosła o 48% r/r, a jej dynamika przyspieszyła także w ujęciu kw/kw – czytamy dalej.
Przychody grupy rosły we wszystkich segmentach działalności. Dwucyfrową dynamikę odnotowało również CCC, pomimo wysokiej bazy zeszłorocznej, wynikającej z uwolnienia sprzedaży detalicznej po lockdownie i tzw. skumulowanego popytu.
– Grupa CCC kontynuuje prace nad poprawą marży brutto. Za jej umacnianie w największym stopniu odpowiada segment CCC, w którym od początku kwartału marża była lepsza o niemal 3 pkt proc. r/r – napisano też w komunikacie.
Czerwiec i lipiec to w Grupie CCC okres sprzedaży produktów z kolekcji letniej, charakteryzujących się niższą jednostkową ceną zakupu. Zwyczajowo, w dwóch ostatnich miesiącach drugiego kwartału wyższa jest aktywność promocyjna, związana z przygotowaniem do sezonu jesienno-zimowego.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.